Despre viaţă şi „privilegiul” de a trăi

Oare de ce aflăm valoarea unor lucruri tocmai după ce le-am pierdut şi poate că nu le vom mai putea avea niciodată? De ce suntem atât de încăpăţânaţi încât pentru ca să-i înţelegem pe ceilalţi trebuie de multe ori să trăim noi înşine aceleaşi simţăminte pe propria piele? De ce nu ne folosim imaginaţia?

Ce aţi face dacă aţi şti că mâine e ultima zi pe care o veţi trăi? Poate că v-aţi trezi de dimineaţă să urmăriţi un răsărit de soare, iar seara v-aţi face timp să admiraţi cum se scurg şi ultimele raze lăsând loc nopţii. Poate că dintr-o dată unele persoane vor înceta să vă mai fie invizibile. Dintr-o dată vi s-ar lua un văl de pe ochi şi aţi vedea aievea ceea ce contează cu adevărat în viaţă şi nu v-ar veni să credeţi cât de orbi aţi fost irosându-vă ani cu nimicuri. Dintr-o dată aţi descoperi sensul vieţii, aţi descoperi că nu contează cât trăieşti, ci contează cât şi ce laşi în urma ta, dar mai ales ce iei cu tine după ce viaţa ta va deveni istorie.

Dacă am şti că mâine ar fi ultima zi din viaţa noastră atunci poate am realiza toate acestea, fiindcă nu-i aşa, ce ne-ar mai rămâne de făcut? Dar aşa, mai avem multe în faţă. Chiar suntem atât de siguri? Fiecare zi e un dar pentru noi. Indiferent că suntem tineri sau bătrâni, sănătoşi sau bolnavi, bogaţi sau săraci, şansele ca să nu mai vedem ziua de mâine sunt 50/50. În nici un alt domeniu nu ne-am permite să riscăm totul când şansele sunt atât de mici. Dar atunci de ce riscăm când ne priveşte tocmai propria viaţă?

P.S.: ştiu că o astfel de strategie de marketing poate fi considerată un pic agresivă, dar mesajul acestei reclame reuşeşte să mă atingă la „coarda sensibilă” de fiecare dată…

Acest articol a fost publicat în Meditaţii, Toate postările, Viaţă și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Despre viaţă şi „privilegiul” de a trăi

  1. Marian zice:

    Figura asta { asta cu ” daca am sti ca maine e ultima zi „} , am citit-o pe un blog asa zis crestin { sa ma bata Dumnezeu daca-mi mai aduc aminte unde mai ales ca se intampla in urma cu niste luni ! } si nici macar acolo n-a fost nimeni in masura sa spuna ce ar face in aceasta situatie ! De aceea chiar nu ma mira faptul ca ceea ce spui matale c-ai face sint doar … vorbe d e vorbit , frumoase nu zic nu dar, doar vorbe ! Te contrazic totusi : sansele ca sa nu mai vedem ziua de maine sant de 100 /1 si nu 50/50 iar motivele , modalitatile ca aceasta sa se si intample nu tin neaaparat de noi sau d e bunul nostru plac ..

    • Teonymus zice:

      Probabil că aţi mai văzut „figura” asta. Însă sub forma asta, nu cred. Eu nu plagiez 🙂 . Sunt gândurile mele.
      Eu zic că şansele sunt fifty/fifty. Adică nu poţi să mizezi sigur nici pe una din variante. Ambele se pot întâmpla la fel de bine. A, că cineva este pe moarte şi nu mai are mult de trăit, atunci într-adevăr raportul se schimbă.

      • Marian zice:

        N-am acuzat de plagiat ! Ce esti Victor Ponta ? Spui matale ca ” sansele ” sant 50-50….foarte bine , eu raman la parerea mea si nu cred ca-ncape suparare . Puteam spune ca am sanse 50-50 in 1974 atunci cand inarmati si avand munitie d e razboi asteptam ….sa vina dracu peste noi ! Atunci da, mergea chestia cu 50% deoarece era pus in balanta si nivelul d eantrenament militar acumulat . In 4 Martie 1977 insa….sansele au fost infime si ca si ale celor ce au supravietuit azi in Filippine echivalau cu …acel 100 /1 dspre care faceam vorbire . Poate ti s e par neconcludente exemplele insa….pe astea le-am gasit pe moment in memorie .

  2. Teonymus zice:

    Aveţi dreptate. Depinde de context. Dar în general se poate spune că e jumi-juma. Azi poţi fi, mâine nu sau… poate că da 🙂 . Vedeţi ce înseamnă existenţa umană? Eu pur şi simplu nu ştiu cum aş suporta asta dacă aş fi ateu.

    • Marian zice:

      Daca ai fi ateu { dar nu esti 😉 mai ai mult pana sa ajungi la acel stadiu } , ai suporta aceasta idee mai usor decat cei ce cred in ” umbre care nu sunt ” ! Ai suporta-o mai usor stiind precis ca nu te asteapta nici o judecata , ” dupa ” si mai ales daca in urma acelei judecati vei fi gasit vinovat , nu vei avea parte de acea ingrozitoare ” a doua moarte ” despre care s e vorbeste atat de frumos la Apocalipsa 20/5

  3. Teonymus zice:

    Nici nu o să ajung vreodată, câtă vreme voi fi capabil să fac „raţionamente logice” şi „deducţii filosofice” ca să mă exprim pompos şi să nu spun de fapt nimic 🙂 .
    Oricum în adâncul lor eu cred că şi ateii cred că viaţa asta nu e totul, chiar dacă nu-şi dau seama de asta. Dar e părerea mea, orice ateu m-a contrazis aici.

  4. Pingback: Reclamele la alţii | Lumea lui Teonymus

Lasă un răspuns

