Crăciun fericit!

Crăciunul a depăşit de mult latura religioasă, devenind şi o sărbătoare laică, „de masă”, şi asta pentru că aproape toţi îl sărbătorim. Îl „sărbătoresc” şi ateii, până şi unii de alte religii din state creştine, chiar dacă poate nu recunosc asta, dar o fac în felul lor. Ba mai mult, despre daruri, moş Crăciun şi brazi îmbodobiţi se ştie până şi în ţări dezvoltate majoritar necreştine. Şi oare cum să fie altfel din moment ce Crăciunul este una dintre cele mai frumoase sărbători ale umanităţii, cu atâtea semnificaţii care înobilează rasa umană?

Image

Brad de Crăciun într-unul dintre cele mai mari mall-uri din Dubai, sursa photo

Crăciunul înseamnă sacrificiu, pentru că naşterea lui Isus a avut loc în urma unor sacrificii. Naşterea Pruncului din iesle este şi povestea a doi tineri îndrăgostiţi, Fecioara Maria şi Iosif, care au renunţat la toate visurile lor pentru ca omenirea să aibă un Mântuitor.

Crăciunul înseamnă iubire. Din iubire pentru oameni Dumnezeu L-a dat pe singurul Său Fiu, iar Hristos a acceptat să renunţe la gloria divină din dragoste pentru noi.

Crăciunul înseamnă bucurie. Îngerul le-a zis păstorilor că naşterea Pruncului din iesle este un prilej de bucurie pentru tot „norodul”.

Crăciunul înseamnă dăruire. Magii de la Răsărit s-au înfăţişat înaintea Pruncului cu daruri.

Crăciunul mai înseamnă multe alte lucruri, dar e de ajuns şi dacă ne însuşim măcar acestea patru: să ne sacrificăm pentru Bine, să iubim oamenii şi să le oferim prilejuri de bucurie, dăruindu-le din ceea ce am primit şi noi la rândul nostru din mâna lui Dumnezeu.

Crăciun fericit!

Acest articol a fost publicat în Religie, Toate postările și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Crăciun fericit!

  1. Andrei Ticau zice:

    Frumoase cuvinte…Craciun fericit!!

  2. Marian zice:

    Gresit , gresit , gresit , gresit ….in tot ce spui referitor la Craciun ! Daca asi fi totusi de aceeasi parere cu dumneata , asi pune in locul putin categoricului , INSEAMNA ….ceva si mai categoric insa conditional : AR TREBUII ! CRACIUNUL AR TREBUII SA INSEMNE : SACRIFICIU , IUBIRE , BUCURIE , DARUIRE ! Restul sant …doar vorbe goale ! Sa inteleg ca ” nu crezi in Mos Craciun ” si nici nu esti d e acord cu impodobitul bradului ce se face doar o data pe an inainte de Craciun insa …. crezi in Christmas ? Nu-i rau 😉 , te pui bine cu ” jupanul ” !

    • Teonymus zice:

      Este adevărat că asta „ar trebui” să însemne Crăciunul. Dar pentru mine chiar înseamnă aceste lucruri, deci în ceea ce mă priveşte nu am greşit cu nimic când am folosit timpul prezent şi nu condiţionalul.
      Eu nu am nimic nici cu împodobitul bradului şi nici cu moş Crăciun. Dacă astea îi fac fericiţi pe unii, cine sunt eu să le „iau” fericirea? 🙂
      Repet, tot ce am scris am scris din perspectiva mea.

      • Marian zice:

        Frate…esti mai tare ca Mos Craciun ;_) ! Referitor la ceea ce am spus …adica acuzele ca-i fi gresit…Pai nu-i vorba despre nici un sacrificiu ! ” Cei doi tineri indragostiti ” { am impresia ca te gendeai la „Romeo si Julieta ” sau macar tipii din „Love Story ” }…de fapt au fost doar doi tipi a caror casatorie a fost aranjata , a fost pusa la cale de catre rude . Nu uita ca Iosif era mult mai in varsta decat Maria . Mai spui matale stimate Tenymus ” sa daruim din ceea c e am primit si noi la randul nostru din mana lui Dumnezeu „. Pai mai ieri alaltaieri , spuneai ca Dumnezeu nu-i ceva material , palpabil ….si-atunci onorate amic …cum poate cineva ce nu-i palpabil , sa-ti dea ceva din mana lui ? Nici dumneata si nici dumneaeu n-am primit nimic din mana lui Dumnezeu ci …am muncit enorm , sacrificandu-ne tot ce-aveam mai d e pret pentru a avea ” ceva ” cu care sa ne laudam : dumneata cu diploma de licenta iar eu….cu ce-o ramane si evident cu amicitia dumitale . Parca nu-mi vine a crede ca de Craciun nu vei manca sarmale sau cozonaci si carnati si toba si caltabosi si…ce-o mai fi , deoarece iti vor sta in gat gandintu-te la aia care ….n-au saracii nici macar dupa ce bea apa pe care …tot Dumnezeu le-a lasat-o .

      • Teonymus zice:

        Este adevărat că în acea vreme căsătoriile erau aranjate, dar eu totuşi îi numesc „îndrăgostiţi”. „Se iubeau” după înţelesul pe care îl avea acel cuvânt în epocă. Gândiţi-vă puţin şi dvs., dacă Iosif nu ar fi ţinut câtuşi de puţin la Fecioara Maria, după ce a aflat că este însărcinată şi deci explicându-şi „logic” că a fost înşelat, ar mai fi acceptat-o? Dar biblia spune că deşi Iosif credea asta nu a putut să o părăsească public. Ştiţi ce ar fi aşteptat-o pe Maria singură şi însărcinată? Cel mai probabil o pedeapsă după lege, poate chiar omorârea cu pietre. Dar Iosif, deşi avea orgoliul rănit a decis să nu o părăsească „înaintea lumii”, după cum spune Evanghelia. Abia apoi, îngerul a venit şi la el şi l-a asigurat că Maria i-a fost credincioasă.
        Deci, da. Cei doi ţineau unul la altul. Ce au sacrificat? Maria a renunţat la visul oricărei alte femei de a îmbrăca o rochie de mireasă şi a spune „Da” în faţa altarului. Ba mai mult, a acceptat să fie stigmatizată toată viaţa de cei care nu au crezut în esenţa divină a Mântuitorului. Iosif a renunţat şi el la orgoliul său de bărbat etc. etc.
        Deci, da, se poate vorbi despre sacrificiu din partea celor doi. Deci vorbele mele au acoperire biblică.
        A „primi din mâna lui Dumnezeu” este un fel de a spune. Nu cred că mai e cazul să vă atenţionez pe unul ca dvs. când vorbesc la propriu şi când la figurat.
        Si da, toate se datorează lui Dumnezeu, oricât de „zmei” am fi noi. Dacă nu avem sănătate, dacă nu avem „şansă”, nu ne ajută Dumnezeu, degeaba ne strofocăm noi.

  3. Marian zice:

    Sa-nteleg ca toti aceia ce sufera de vreo boala , in special copii astia pe care-i tot prezinta unele televiziuni si chiar aceia pe care nu-i face cunoscuti nimeni dar care sint cu miile si sutele de mii isi ” datoreaza ” boala lui … Dumnezeu 😕 ? Toti dezmostenitii sortii { iar astia sant cu zecile de miloane } , astia-si datoreaza ” norocul ” tot lui …Dumnezeu ?…. Sau sa-l numesc …SANSA ? 😦 😦 😦 Asupra lui Iosif si Maria 8) nu voi mai insista deoarece vad ca-i greu sa te scoata cineva dintr-ale dumitale …mai ales in aceste ” zile sfinte ” ! Ramane pe alta data …mai ales ca , pentru mine liber cugetatorul , asta-i cireasa de pe tort 😉 ….sau ma rog , una dintre ele 😉 🙂 !

    • Teonymus zice:

      Dacă vreţi, o să discut despre asta într-unul din viitoarele articole. Nu ştiu când, dar am să o fac. Că nu numai dvs. mi-aţi pus această situaţie în faţă şi mărturisesc că şi eu m-am întrebat de multe ori asta. La ce concluzie am ajuns am să scriu, dacă nu anul acesta, la anul 🙂 . Binenţeles că mă refer la prima parte a comentariului dvs. 😀 .

      • Marian zice:

        Prietene …nu ” daca vreau eu ” , ci doar daca ti se pare important . Eventual sa-i chemi la discutie si pe aia de pe forumul ala cu care te contrai mai ieri , alaltaieri ! Deci … 😉 peste un an de zile voi avea cinstea sa te contrazic probabil . Nu probabil ci sigur ! Fireste ca despre problema cu Iosif si Maria vei discuta ….inainte de Paste . Mon cher …ce sa-ti spun …SIGUR : sa ai parte de o noapte cat mai linistita si…sa-ti tihneasca jangalele 😉 🙂 !

      • Teonymus zice:

        Dar de ce să-i chem eu pe alţii să discute cu mine? Pe dvs. v-am chemat? 😀 Eu sunt aici, cine vrea să discute cu mine, mă găseşte aici.
        Vorbeam de anul viitor, fiindcă acesta mai are puţin şi s-a dus. Despre Maria şi Iosif am spus tot ce aveam de spus. Cine nu e de acord cu mine, e treaba lui 😀 .
        O seară bună!

  4. Marian zice:

    Prietene….chiar incepi sa-mi placi : ” de ce sa-i chem pe altii s a discute cu mine ” ? 🙂 Inseamna c-ai invatat ceva de la mine , ai prins si matale ceva din ce am tastat eu de cand iti bantui blogul si pana acum . Iti prevad un viitor stralucit ca ….LIBER CUGETATOR 😉 !!! ” Eu sunt aici , cine vrea sa discute cu mine , ma gaseste aici ” …. asta-i mai tare ca un citat din Biblia atat de des pomeneita de matale 🙂 !

    • Teonymus zice:

      Eu am fost dintotdeauna „liber” să cuget, deşi sunt creştin. Am liber-arbitru şi nu îmi ia nimeni libertatea de a gândi. Adică vreţi să spuneţi că creştinii nu sunt „liber-cugetători”, adică îi îngrădeşte cineva să gândească? Nu cred. 😀

  5. Marian zice:

    Daca pe langa Teo te mai numesti si Cristian sau … 😉 Cristina 🙂 🙂 sau ai si matale amici sau , in familie tipi ce poarta acest nume , din partea mea , MULTA , MULTA SANATATE , FERICIRE SI TOT CE-SI DORESC SA SE INPLINEASCA CU OCAZIA ACESTUI CRACIUN 🙂 🙂 🙂 !!!!!!! MARRY CHRISTMAS ….cum spun ” vecinii ” 😉 nostrii americanii de la baza din Deveselu !!!!!! O seara de Ajun cat mai placuta …sa-ti tihneasca 😉 jangalele !!!!

Lasă un răspuns

