Cugetare VIII

Orice taină existenţială este o fata morgana. Cu cât te apropii mai mult să o înţelegi, cu atât ea se depărtează mai mult şi tot mai mult…

P.S.: cu dedicaţie pentru „liber-cugetătorii” care îmi vizitează blogul 🙂 .

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cugetare VIII

  1. zice:

    Permite-mi sa te contrazic in aceasta cugetare a ta lipsita de ratiune din punctul meu de vedere, pentru ca orice taina, nu numai existentiala, nu poate fi cunoscuta decat daca este cercetata si intr-adevar cercetarea poate avea ca rezultat iluzia adevarului dar si iluzia adevarului isi are rolul ei in evolutie.

    Fie ca recunosti sau nu, modul in care-ti fundamentezi din Biblie viziunea asupra vietii reprezinta, desi nu pare astfel, influenta entitatilor spirituale care se opun in mod Intelept evolutiei si este doar unul din aspectele „crestinismului” asa cum este in prezent. Intalnirea umanitatii cu „copilul” Soarelui Negru va avea ca rezultat atat disparitia „crestinismului” cat si impulsionarea evolutiei adevaratului crestinism.

    Draga Teo, ma retrag din comunicarea noastra virtuala nu inainte de a-ti aduce aminte de coincidenta ce s-a manifestat in primele noastre comunicari si care este in legatura si cu motto-ul blogului tau.

    Constiinta sa ai in toate.

    • Teonymus zice:

      Câtă vreme va trăi omul şi va avea la dispoziţie această raţiune limitată, consider că nu va fi în stare niciodată să „dezlege” aceste taine existenţiale. Asta e părerea mea şi este susţinută şi de întreaga istorie a omenirii de până acum. Au trecut milenii şi tot nu avem un răspuns, o explicaţie logică la aceste taine. Şi asta pentru că repet ceea ce tot am afirmat până acum, ne lipsesc „piese” din „puzzle-urile” care ne înconjoară.
      Chiar şi dvs. aţi recunoscut la o altă postare că aceste taine ni se vor descoperi după ce vom păşi din această viaţă într-o alta „de dincolo”. E drept, nu v-aţi exprimat astfel, dar ideea asta aţi susţinut-o atunci. Acum mă mir că pare că vă retrageţi cuvintele.
      Nu văd de ce aceste entităţi spirituale „se opun in mod Intelept evolutiei”. Ce au de pierdut, ce au de câştigat? Adică acest creştinism este unul fals? Adică Cristos, cel care a întemeiat acest creştinism prin învăţăturile Sale, a fost un Cristos fals? Asta vreţi să spuneţi? Dacă spuneţi asta, nu aveţi dreptate şi consider că tocmai dvs. sunteţi acela care se lasă „influenţat” de acele „entităţi spirituale”, nu eu.
      Nu pricep ce aţi vrut să spuneţi când aţi amintit de acea „coincidenţă”. Aţi fost prea subtil pentru mine 🙂 .

  2. Irene Neda zice:

    Cunoaşterea, în sensul ei cel mai deplin şi cuprinzător, este un perpetuum mobile! Să ne gândim, spre exemplu, la oamenii epocii de piatră, pentru care întregul „univers” se rezuma la colţul de pădure în care vânau şi peştera în care se adăposteau… Pe măsură ce descoperim ceva, ne dăm seama că noi întrebări şi lucruri de descoperit se ridică în faţa noastră! Şi cum adevărul absolut nu este cunoscut decât de Dumnezeu, fiecare din noi îşi poate avea viziunea proprie asupra vieţii şi lumii! Este cineva în măsură să judece care este viziunea corectă, cea în concordanţă cu realitatea?

    • Teonymus zice:

      Cât despre concepte ca „epocă de piatră”, „evoluţionism”, am discutat foarte mult pe seama lor pe blog. Eu cred că omul a fost om, aşa cum îl ştim noi, dotat cu inteligenţă, de la „începuturi”. De ce cred asta, ce argumente am, te las singură să le descoperi, pentru că am scris foarte des despre asta pe blog 🙂 .
      În orice caz, îţi dau dreptate, nu deţinem „adevărul absolut” şi nu-l vom deţine niciodată. Aşa că nici nu vom putea vreodată, în aceste condiţii, să descifrăm astfel de taine existenţiale.

  3. zice:

    Ti-am mai spus, tainele existentiale sunt diferite de la om la om atat in timpul vietii cat si dupa pragul numit moarte iar viata de dupa moarte este influentata de aceasta viata, alte taine si alte forte ii vor sta la dispozitie de exemplu unui om care a fost un materialist convins si altele vor fi in cazul unui om pentru care spiritualitatea a fost o prezenta vie de-a lungul intregii vieti.

    Privindu-L pe Christos ar fi trebuit sa-ti fi dat seama pina acum care este viziunea mea principala in ceea ce-L priveste dar te rog sa nu identifici „crestinismul” din prezent cu invataturile Sale, crestinismul primelor secole este diferit de „crestinismul” prezentului unele aspecte am vazut fiind sesizate si de tine.

    Intalnirea umanitatii cu un Christos fals, „copilul” Soarelui Negru, este un pas Intelept stabilit si va determina disparitia „crestinismului” ca religie doar pentru a face loc unei alte „religii” globale dar va fi totodata si impuls de evolutie al adevaratului crestinism si de cunoastere cu adevarat a lui Christos.

    Privind coincidenta ai la dispozitie arhiva propriului tau blog pentru a vedea cu exactitate faptul ca nu sunt chiar asa subtil.

    Draga Teo, am scris acest ultim comentariu doar pentru faptul ca niciodata nu las deoparte o intrebare ce imi este adresata, te rog daca mai ai intrebari sa ma contactezi pe mail.

    • Teonymus zice:

      Dacă nu mai vreţi să discutăm, vă respect decizia, dar eu tot vă răspund, pentru că nu îmi place să las comentarii fără răspuns 🙂 .
      Cât despre taine, consider că sunt unele care ne privesc pe toţi, indiferent de convingeri. Eu la acestea m-am referit.
      Eu când vorbesc despre creştinism, vorbesc numai şi numai despre acele învăţături şi valori ale primilor creştini (secolele I-II). Am discutat foarte des despre asta şi mereu am susţinut acest lucru. Astăzi există mai multe forme de creştinism. Unele au rămas fidele creştinismului primelor secole, altele s-au depărtat. Dar repet, eu când vorbesc despre creştinism am în vedere doar învăţăturile şi valorile primilor creştini, aşa cum reies ele din Biblie.
      Cât despre „copilul” Soarelui Negru şi despre asta am mai discutat şi am observat asemănările cu viziunea biblică prezentată în Apocalipsa.
      Am să mă uit pe arhivă ca să înţeleg ce aţi vrut să spuneţi când aţi amintit despre acea coincidenţă când am început să public primul articol din categoria „Aforisme, maxime şi cugetări”.

  4. ilussoria zice:

    interesant aforism. Incercarea de a explica o taina naste alte intrebari si taine , generand un cerc vicios in care omul mereu alearga dupa mister vrand sa-l explice ..ce ai spus se poatriveste bine cu versurile lui Blaga din „eu nu strivesc corola de minuni a lumii” cum spunea si el, nu e atat de interesant sa „ucizi cu mintea tainele ce le intalnesti in cale” ,Incercarea de a face lumina „sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
    în adâncimi de întuneric”
    . Cel mâi frumos este sa sporim a lumii taina
    „Intocmai cum cu razele ei albe luna
    nu micşorează, ci tremurătoare măreşte şi mai tare taina nopţii,
    aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare
    cu largi fiori de sfânt mister
    şi tot ce-i neînţeles
    se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari
    sub ochii mei”.. Imi plac misterele .De ce? Pentru ca nu le pot explica si ma fac sa ma interoghez asupra realitatii si sa simt ca traiesc ca într-o aura de necunoscut. Daca lumea ar putea fi explicata in totalitate, eu una as fi groaznic de plictisita in ea. Ii apreciez pe cei care totusi descopera si dezleaga mistere(doar din punctul de vedere al progresului) insa, cred eu, unele trebuie acceptate asa cum sunt. Ne amintesc ca suntem oameni si ca nu e necesar sa le stim pe toate, ba chiar ele sunt mâi frumoase asa…invaluite in mister…

    • Teonymus zice:

      La Blaga am făcut şi eu referire în alt loc 😀 . Sunt unele lucruri pe care omul nu le va afla niciodată în această viaţă. Asta e concluzia mea pe care am enunţat-o în acest aforism.

Lasă un răspuns

