Şcoala: o şansă sau o corvoadă?

În cei 17 ani de şcoală, cu excepţia cazurilor în care am fost bolnav, zilele în care am absentat de la cursuri încap pe degetele de la o singură mână. Nici atunci nu am lipsit fiindcă am vrut, ci pentru că nu am avut încotro. De ce am procedat astfel? Pentru că am luat şcoala ca pe o datorie, ca pe o „slujbă”, atâta responsabilitate aveam şi eu ca şi copil şi mă străduiam să o iau în serios. Cu timpul, această „obligaţie” s-a transformat în plăcere, iar mai târziu am realizat că a fost o şansă. Şcoala mi-a oferit acces la informaţie, m-a format intelectual şi m-a ajutat să ajung ceea ce sunt acum.

Şcoala a fost gândită deci să fie o oportunitate, un privilegiu şi aşa şi este pentru cel care o ia în serios. De aceea, mă întristează să văd copii care o văd ca pe o „corvoadă”, ca pe ceva ce nu-şi are rostul, dar trebuie să o accepte pentru că nu au încotro. Ei văd şcoala mai mult ca pe o obligaţie decât ca pe un drept. Pentru mulţi, trezitul de dimineaţă pentru a merge la şcoală este un chin. Să petreci câteva ore între patru pereţi asistând la cursuri, este o tortură. Să „pierzi” ore făcând teme este un „supliciu”, iar lucrările de control sau examenele sunt un adevărat „calvar”.

Aş vrea să le spun unor astfel de elevi sau studenţi că nici nu ştiu cât de norocoşi sunt ei pentru că pot urma o şcoală fără să depună eforturi prea mari pentru acest lucru. Nu credeţi că am dreptate? Dacă nu credeţi, vă invit să priviţi următoarele imagini:

risking-lives-for-school-26[5]

risking-lives-for-school-35[2]

risking-lives-for-school-24[2]

risking-lives-for-school-33[3]

risking-lives-for-school-38[7]

risking-lives-for-school-30[2]

risking-lives-for-school-36[3]

risking-lives-for-school-25[4]

Pozele au fost preluate de aici . Sper că v-au făcut să vă reconsideraţi poziţia şi să nu mai vedeţi şcoala ca pe o „corvoadă”, ci ca pe o şansă de care să profitaţi…

Acest articol a fost publicat în Viaţă și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Şcoala: o şansă sau o corvoadă?

  1. Mihu zice:

    Vazusem si eu, candva, imagini cu asemenea elevi-eroi. Ma bucur ca ai amintit despre ei – chiar avem de invatat de la niste copii, in orice domeniu.

  2. peapetulburi zice:

    Daca abordam subiectul „scoala” in acest mod, iti dau si eu dreptate, eu care par a fi nemultumit mereu de sistemul educational de la noi si care se trezeste dimineata cu lehamite, cand se gandeste ca trebuie sa mearga iar la liceu 🙂
    Desigur, daca stau bine si ma gandesc, lehamitea si nemultumirea pe care le am sunt direct proportionale cu lipsa de interes a profesorilor, realizand astfel ca pierd o oportunitate de a deprinde noi abilitati si de-a invata lucruri noi.

    • Teonymus zice:

      Ştii cum e, oricum ar fi, întotdeauna se poate mai rău. De asta e bine să priveşti partea plină a paharului şi să încerci să „profiţi” cât de mult poţi de pe urma unor astfel de „experienţe” şcolare 🙂 .

  3. Pingback: Toamna se numără bobocii… | Lumea lui Teonymus

Lasă un răspuns

