Românul s-a născut poet, dar a murit manelist

În timpul facultăţii am ales să fac naveta. Într-adevăr, din punct de vedere financiar, a fost mult mai convenabil pentru mine, dar a trebuit să mă confrunt cu un „fenomen” pentru care nu eram pregătit: „muzica” din autobuze sau maşini.

Nimic nu este mai iritant decât să-ţi începi ziua cu versuri penibile repetate obsesiv pe nişte note puerile. Şi dacă asta nu era de ajuns, să mai trebuiască să le auzi din nou când vii obosit spre casă. Dacă în restul anului le mai ignori, să fii nevoit să le auzi înainte de un examen important este o adevărată tortură. Dacă nu stăpâneşti bine materia, astfel de „melodii” sunt ca un virus informatic capabil să şteargă sau să modifice datele de pe un hard disk.

bad-music-web1

Sursa photo

Poate mă veţi întreba de ce nu am cerut şoferului să închidă „muzica”. Nu am făcut-o pentru că eram „minoritar”. Incredibil, dar oamenilor le plăcea. Când se întâmpla să fie linişte, ceea ce era foarte rar, chiar ei îi cereau şoferului să pună o „manea”, iar dacă acesta nu era în toane bune, răsuna deja în autobuz astfel de „muzici” de pe telefoanele mobile. Deşi sunt de obicei un om calm, îmi venea să merg la acei puştani şi să le arunc telefoanele pe geam. Cel mai mult mă enerva că aveau căşti, dar nu le foloseau, ca să-şi etaleze „cultura” muzicală unuia ca mine „neştiutor”.

Este drept, există muzică proastă şi în alte genuri muzicale. Dar parcă nici un alt gen muzical, deşi pot fi găsite în toate genurile excepţii din acest punct de vedere, nu mă sâcâie atât de mult ca „manelele”. Pur şi simplu nu pricep cum unii au devenit „fanii” acestor „artişti” şi îi pot lua în serios. Nu de puţine ori, am râs sănătos la auzul unor versuri din „manelele patriei”. Chiar şi acum îmi vine să zâmbesc când mă gândesc la unele frânturi care din păcate mi-au rămas în minte în urma acestor „experienţe”.

Să nu se înţeleagă că aş vrea interzicerea manelelor. La urma urmei, fiecare e liber să asculte ce mizerii doreşte. Dar nu mai vreau promovarea lor. Nu mai vreau să deschid televizorul şi să aud astfel de „capodopere”. Nu mai vreau să mă duc într-un mijloc de transport în comun şi să-mi fie făcut capul calendar de către un Guţă sau Minune. Decât aşa muzică, mai bine linişte de mormânt.

Dacă s-a demonstrat că muzica poate să stimuleze intelectual, atunci ea poate avea cu siguranţă şi capacitatea să tâmpească, cel puţin temporar. Dar staţi liniştiţi, maneliştilor, departe de mine gândul de a vă considera „proşti”. Nu, nu vă consider proşti, ci „prostofili” 😀 . Nu căutaţi cuvântul în DEX, pentru că este inventat de mine. Dacă manelele nu v-au prăjit încă creierii, ar trebui să vă daţi seama ce vrea să însemne.

brain_rest_music

Sursa photo

Acest articol a fost publicat în Muzică, Viaţă și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Românul s-a născut poet, dar a murit manelist

  1. peapetulburi zice:

    Muzica ascultata este si ea din seria ” spune-mi cu cine te imprietenesti, ca sa-ti pun ce om esti „. Probabil ca „frumusetea” acestui „gen muzical” este insasi tortura la care esti supus tu, un ascultator de muzica buna si un om care gandeste.
    Spune-mi, te rog, care-i ingineria care trebuie folosita pentru a-ti aparea link-ul asa cum apare la tine la Sursa photo ? Ca ma bat sa deslusesc misterul asta de ceva timp 🙂

    • Teonymus zice:

      Trist este că văd copii ascultând astfel de „muzici” şi mulţi dintre ei nu fiindcă ar muri după Guţă, ci că în mediul în care trăiesc asta înseamnă să fii „cool”. E trist că nu sunt îndrumaţi spre adevărata muzică, spre muzica bună.
      Cât despre link, şi mie mi-a luat ceva până să deprind această „artă” 😀 . Dacă te descurci cu engleza, sunt prezentaţi toţi paşii aici: http://en.support.wordpress.com/links/
      Pe scurt, acolo unde scrii articolul (eu îl scriu din dashboard) selectezi textul apoi apeşi pe iconul care înseamnă „insert/edit link” sau apeşi pur şi simplu Alt+Shift+A. Îţi deschide o fereastră şi dai copy/paste linkului în căsuţa URL.

      • peapetulburi zice:

        Corect, partea nasoala e ca muzica asta educa. Si educa intr-un mod dramatic. Mersi pentru pontul cu link-ul !

      • Teonymus zice:

        Aşa este! Şi muzica te formează intelectual, îţi formează caracterul. La fel ca şi cărţile şi arta în general.
        Mă bucur că ai dat de capăt acestei dileme informatice 🙂 .

  2. Pingback: Românul s-a născut poet, dar a murit manelist - onlinereport.ro

  3. Marian zice:

    ” Romanul s-a nascut poet ” dar …de murit inca n-a murit deci , n-ai de unde sti ca va muri …manelist ! Tot esti dumneata destept nevoie mare …esti in stare sa-mi dai numele primului prezentator TV care a promovat { si inca-l promoveaza } manelismul , adica manelele si manelismul , adica prostul gust in materie de muzica si oameni ? Nu sunt un pudibond si …stiu precis ca la ” un pahar ” nu asculti Strauss sau Wagner insa ….aceste manele romanesti d e sorginte sarbo-bulgaro -otomana au insotit acest popor de veacuri insa….parca erau mai placute { sau poate asa mi s e pareau mie } , interpretate de Maria Tanase , Gabi Lunca , Romica Puceanu , taraful fratilor Gore , Dona Dumitru SIminica { si-ti pot tasta pana poimaine } sau Grigore Kiazim . Astea interpretate d e Salam { chiar asa-l cheama pe gagiu ? } , Adrian SImionescu { Adrian Copilu’ Minune } sau Ady d e la Valcea sau Jean d e la Craiova ….chiar sunt d e rahat si fac praf insasi mesajul { asta presupunand ca , respectiva manea are vreun mesaj } manelei respective . Am observat un lucru in ultimul timp ….parca chiar nu mai sant difuzate pe TV sau radio { fireste nu ma refer la acele posturi ” d e profil ” ci la cele serioase } atatea manele si parca inclusiv spectacolele d e manele { acelea gen ” miss Piranda ” } parca au cam disparut din viata publica . O fi un pas spre normalitate ? Nu cred nici asta . Normalitate va fi probabil atunci cand romanii isi vor rupe hainele d e pe ei pentru a apuca un bilet la un concert al Filarmonicii Romane sau la un spectacol cu ” Nabuco ” d e Verdi . Fireste nea Vasile din Gheboaia …ala atunci cand vine d e la munca campului sau dupa ce-a dat la vaci , ala nu va sta sa asculte ” Don Giovanni ” insa sant suficienti { poate prea putini } cantareti ai folclorului romanesc si eventual al muzicii d e petrecere { al muzicii d e pahar asa cum erau numite pana in rahatul ala din ’89 manelele } , pe care sa-i poata asculta si nea Vasile …glojdind un pahar d e tuica din pruna , halind jangale si injurand guvernul 😎 !

    • Teonymus zice:

      Titlul era o ironie voluntară la adresa zicalei celebre cu care le place unora să se umfle în piele, să fie mândri că sunt români 🙂 . Eu tot sper că românul „nu va muri” manelist, că nu va mai promova incultura. Dar dacă aş fi mai realist, nu aş da multe şanse acestei „speranţe”.
      Eu am vorbit despre vremurile în care eram student. Dacă în ultima vreme a început să mai scadă „fenomenul” manelelor la noi, nu face decât să mă bucure.
      Cine a promovat la tv prima dată prostul gust în materie de muzică? Habar n-am, v-am spus că în copilărie nu aveam cablu tv, aşa că am „pierdut” multe din „evoluţia” televiziunii româneşti. Ştiu doar că la un moment dat a devenit o „tradiţie” ca programele de revelion ale celor mai mari televiziuni să fie dominate de manelişti şi manele. Trist.
      Eu nu beau aşa că nici nu ascult „muzică de pahar” 😀 .

      • Marian zice:

        Si daca aveai televizor cu manivela …si tot prindeai postul TV respectiv ! Teodora Trandafir ….mai cunoscuta drept Teo 😎 . Si-a inceput ” cariera ” la „Prima ” si-a continuat la ” PRO TV ” . Daca nu bei dumneata { nici eu , stai linistit ! } crezi ca toata lumea-i abstinenta ? Pana si Noe a baut pana s-a facut manga 😉 ! Te crezi cumva mai presus decat Noe ?

      • Teonymus zice:

        Să ştiţi că unde am crescut eu, nici Pro Tv nu se prindea fără cablu tv. Dar bine că prindeam televiziuni străine 😀 . Dar acum văd că nu am pierdut nimic. Deci nu-mi pare rău.
        Dacă cineva adoră băuturile spirtoase şi îi place să asculte „muzică de pahar”, e treaba lui. Să asculte la el în casă, nu să-mi servească şi mie forţat în spaţii publice sau mijloace de transport în comun.

  4. Bursucel zice:

    Ai cam pus sare pe rană cu manelele. De acord, respect dreptul fiecăruia la opțiunea de a-și decima neuronii cum îi poftește inima! De-ar face-o în liniște, n-ar fi mare baiul. Dar deh, cică manelele nu pot fi ascultate în cască și-atunci… 🙄
    Ei, atunci aș semna cu dragă inimă, cu nume și prenume, adresă, CNP, etc. o petiție pentru interzicerea manelelor, că mi-s mai dragi neuronii mei și dacă e să-i pierd mai repede îi jertfesc pe altarul Saga decât pe-al manelelor… 👿

Lasă un răspuns

