Cugetare XIV (2)

-Ce este cel mai greu: a trăi sau a muri pentru cineva?

-Cel mai greu e să le faci pe amândouă… şi asta în fiecare zi…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cugetare XIV (2)

  1. Marian zice:

    Eram 111 % ca asta vei spune , si-mi pare al dracului de rau …. ca nu ti-am tastat inca de ieri chestia asta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! D-aia-i bine sa nu lasi pe maine ce poti tasta …azi 😦 . Daca mergeam la pariu ma pricopseam , nu mai aveam nevoie nici macar de pensia aia amarata pe care ….astept ziua de luni sa mi-o aduca ticalosul de postas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Teonymus zice:

      „După război mulţi vitezi se-arată” 😀 . Oricum, se pare că acest experiment „filosofic” nu prea a mers aşa cum mi-aş fi dorit. Dar mulţumesc tuturor celor care au răspuns 🙂 .

      • Marian zice:

        Esti nebun ?????????????? Vrei sa ma jur ….chiar si pe Ion Iliescu ????????????????? Pe cinstea mea { c-alta garantie mai serioasa chiar n-am } ca : ERAM SIGUR CA ASA VEI CONTINUA respectiva cugetare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Teonymus zice:

        Dacă aţi fi fost atât de sigur, mi-e greu să cred că aţi fi ratat ocazia să o arătaţi până acum 😀 . În fine! Cuvintele dvs. sunt de ajuns.
        Şi, să înţeleg că îmi daţi dreptate sau sunteţi de părere că „bat câmpii”? 🙂

  2. Marian zice:

    Mi-a mai dat prin cap o a treia varianta : sa fi in stare sa traiesti pentru cineva , sa fi gata sa mori pentru acel cineva ….iar acel cineva sa fi tu insuti 🙂 !

    • Teonymus zice:

      Acum văd vă vă vin mai multe, dar înainte aţi susţinut doar una. Oricum, vă mulţumesc că aţi participat la acest „experiment”.
      Dar până la urmă nu am înţeles dacă îmi daţi dreptate. Sunteţi de acord cu răspunsul meu? 🙂

      • Marian zice:

        Alta varianta de raspuns in afara acestora ….TREI 😎 chiar nu mai poate exista insa….daca eu sunt de acord cu raspunsul dumitale ….dumneata vei fi de acord cu faptul ca l-am anticipat ????????????? Da , am ” sustinut ” doar o varianta ….ti-am spus parca cat de sictirit eram din pricina ca ….eram si sunt si azi lefter , iar gologanii ….pana luni n-au cum sa mai vina .

      • Teonymus zice:

        Deci ziceţi că această întrebare putea avea doar 3 variante?
        Este adevărat că în comentarii am primit 3 variante:
        1. cel mai greu este să mori pentru cineva;
        2. a muri şi a trăi pentru cineva sunt la fel de grele.
        3. nici a muri şi nici a trăi pentru cineva nu sunt „grele” pentru iubire.
        Deci acestea trei variante am primit. Mai existau variante? Teoretic da:
        4. a trăi e mai greu decât să mori pentru cineva. De multe ori oamenii când îşi dau viaţa pentru alţii, o fac pur şi simplu, fără să se gândească. E o chestiune de câteva secunde. Unii dintre ei îşi dau viaţa chiar şi pentru nişte străini. Vorbim deci despre eroi. În schimb, atunci când decizi să trăieşti pentru cineva, gândeşti, o faci după ce ai analizat lucrurile înainte. Jertfa ta este una continuă, care poate dura ani şi ani. Chiar şi părinţii, teoretic se gândesc înainte să aibă copii, ca apoi să se dedice acestora trup şi suflet.
        Întrebarea este una de natură filosofică. Mă aşteptam să primesc mult mai multe răspunsuri.
        5. Cel mai greu e să le faci pe amândouă. Punct. Adică să îţi dedici viaţa cuiva şi la un moment dat să şi mori pentru el. Teoretic, este posibilă şi asta.
        6. Cel mai greu e să le faci pe amândouă… şi asta în fiecare zi. Este răspunsul meu şi este unul metaforic. Nu ştiu dacă l-aţi înţeles aşa cum am vrut eu să fie înţeles. Dar pentru mine, consider că asta este cel mai greu.
        Dar nu o să mă explic, pentru că acesta este farmecul „aforismului”, nu trebuie explicat, ci trebuie înţeles de la sine 🙂 .

Lasă un răspuns

