Cugetare XVI

Viaţa este ca o glumă: îi face fericiţi doar pe cei care o înţeleg. 🙂

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări, Toate postările și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Cugetare XVI

  1. Marian zice:

    Daca viata-i ” o gluma „{ asa cum afirmi dumneata } ,atunci este …in cel mai bun caz , o ” gluma „de prost gust . Un bun amic al meu { a murit cu mult timp inainte d e nasterea noastra ….inclusiv a dumitale onorabile Teonymus , Dumnezeu sa-l odihneasca ! } , spunea mai nu stiu cand si …mai nu stiu pe unde 😎 : „O lupta-i viata deci, te lupta ! ” si daca si pe asta te apuci sa-l contrazici , asa cum ai facut in cazul lui Camil Petrescu….eventual sa intrebi { retoric ? } , cine-i ” amicul ” de nu poate fi contrazis…..Atata vreme cat nimeni nu cade la un acord referitor la originea vietii si la planul , pe care cel ce a facut posibila aparitia acesteia la avut , mi s e pare totalmente aiurea sa emitem judecati asupra a ceva ce nu cunoastem . Oare exista oameni fericiti pe acest pamant si-n aceasta viata , fireste exceptandu-i pe cei „saraci in duh ” ? Putem fi fericiti facand bine pentru semenii nostri , la fel de bine putem fi fericiti facand rau acelorasi semeni insa , toata aceasta fericire dureaza foarte putin la nivelul timpului….chiar daca unora li s e poate pare nesfarsit . Dupa parerea mea , fericirea pe care-o poti trai sau pe care o poti oferi cuiva , depinde nu numai de starea sufleteasca pe care-o traesti ci si d e….starea materiala pe care o ai sau dimpotriva,pe care n-o ai . Am vazut pe filmuletzul postat d e dumneata niste imagini dintr-un film al lui Chaplin . In urma cu cincizeci d e ani radeam la acele imagini , azi …nu mai rad .Oare pentru ce ? Cumva pentru ca , o data cu trecerea anilor , am realizat ca ” viata-i o gluma ” de prost gust sau ca-i ” o lupta ” asa cum spunea { mai nu stiu cand si mai nu stiu pe unde} , amicul „meu ? Asta poate insemna ca , inclusiv dumneata , peste niste ani , imi vei da dreptate ,onorabile Teonymus 😎 ?

    • Teonymus zice:

      Am spus că viaţa e „ca o glumă” şi am arătat şi în ce sens: „îi face fericiţi doar pe cei care o înţeleg”. Până aici merge asemănarea. Atât. Chiar eu am scris săptămâna trecută un articol în care i-am „criticat” pe cei care iau viaţa „în glumă”. Nu mă contrazic aici.
      De data asta am vrut să postez ceva mai optimist, să vă fac un pic să şi râdeţi sau măcar să zâmbiţi 🙂 . Dar nu vreau să se înţeleagă că viaţa e „o glumă”, ci că e „ca” o glumă dintr-un anumit punct de vedere.
      Îi dau dreptate lui Coşbuc, într-adevăr „o luptă e viaţa”. M-aţi citit până acum şi cred că îmi ştiţi concepţiile.
      Fericirea nu depinde niciodată de starea materială, ci doar de „starea sufletească”. Dacă aţi şti câţi bogaţi sunt nefericiţi, nu cred că aţi mai lega banii de fericire. Chiar nu au nici o legătură, pentru că fericirea nu se cumpără cu bani.
      Nu cred că o să vă dau dreptate peste câţiva ani sau cel puţin nu îmi doresc asta. Eu sunt precum bradul, neschimbător 🙂 . Chiar am fost şi criticat pentru asta. Asta e, sunt ceea ce sunt şi nu mi-e ruşine să mă arăt aşa cum sunt.

      • Marian zice:

        Omu’lu’Dumnezeu….ti neaaparat sa ma bagi in balamuc ???????? Cum dracu ‘nu depinde de starea materiala ??????????????????? Adica acea mama { sau tata d e ce nu ? } care n-are c e le da copilasilor ei de mancare , caci „de amar indelungat …i-a secat al laptelui izvor ” {numai un tampit crede ca ” al laptelui izvor ” seaca d e prea mult bine } , aia daca incepe sa cante Naghila Hava sa zicem , va incepe sa-i curga lapte si miere pe masa copiilor ??????????????? Fi omule serios !!!!!!!!! Pentru ca tot ai amintit ca dumneata ai scris saptamana trecuta , si nu te dezici de ce ai scris , anume ca i-ai criticat pe aia care iau viata in gluma , tot asa nici eu nu ma dezic de ceea ce am mai spus mai nu stiu cand , si anume ca : ” lasa s a am eu gologani din belsug si ….dupa aia voi mai vedea eu „. Iti pot promite ca voi avea grije si d e bunastarea dumitale materiala ca …la asta sunt buni prietenii daca sant prieteni adevarati si nu facaturi . Prietene …iti vei schimaba conceptiile ” peste cativa ani ” , pentru asta sunt gata sa-mi pun capul pe linia tramvaiului 25 cum a facut si ….Mucius Scevola 😉 ! Atentie ….nu ti-am sarit la beregata …am facut o observatie , zic eu d e bun simt ! Chestia cu ” ma arat asa cum sint „….las-o dracului ca….NU VEZI CA PORTI MASCA ???????????????

      • Teonymus zice:

        Eu zic că poţi să fii fericit şi în lipsuri. Nu vorbesc din experienţă, vorbesc din istorie. Mă gândesc la primii creştini mai ales.
        Din partea mea, dacă ţineţi atât de mult să ajungeţi foarte bogat, fie. Dar după cum v-am mai spus şi altădată, nu v-aş dori să fiţi milionar şi să cerşiţi fericire. Mai bine aşa mai modest, mai sărac şi fericit decât invers 🙂 .
        Masca e doar pentru identitate. Eu nu-mi maschez personalitatea, concepţiile.

      • Marian zice:

        Teonymusuleeee !!!!!! Lasa-i dracului pe ” primii crestini ” !!!! Aia au trait acum 2000 si nu venea nimeni sa-i dea afara din case {ce sa faca cineva cu ” casele ” alora ? }, deoarece nu-si achitau intretinerea sau chiria sau….taxele catre primarii ori ANAF !!!!! Nu plateau ca …n-aveau d e unde si stapanirea d e atunci ai intelegea d e bine d e rau ….nu ca astia d e azi . Ce dracu te faci daca neavand gologani sa platesti curentul electric ….aia ti-l taie si ramai nap cocean fara TV , fara NET deci fara PC si ce-i mai important fara lumina sa stai la felinar sau lumanare ??? Pai vezi ….

      • Teonymus zice:

        Nu, nu venea nimeni să-i dea afară din case, venea să-i omoare.
        Lumea nu s-a născut cu energie electrică şi poate exista şi fără curent.
        Cred că glumiţi, fiindcă o comparaţie între lumea de azi şi cea de atunci nu se poate face. Chiar am ajuns ca „răul suprem” să însemne să stăm la felinar?

      • Marian zice:

        Oricum ma bucura faptul ca-mi doresti sa ajung FOARTE BOGAT !!! Repet :cand voi ajunge bogat ….ma voi tine d e cuvant si voi avea grije si d ebunastarea dumitale 😉 !

      • Teonymus zice:

        Mai bine aţi avea grijă de bunăstarea celor care nu au nimic. De bine, de rău, eu cel puţin nu mor de foame. 🙂

      • Marian zice:

        Daca te vei ruga la Dumnezeu pentru ca eu sa devin FOARTE BOGAT { tot s e apropie Pastele si poate o fi tipul mai darnic macar acum } …sa-I spui ca n-am pretentii la moneda : poate fi Euro la fel de bine ca si Dollari 😉 ca nu sunt mofturos din fire dupa cum sti 😎 !

      • Teonymus zice:

        Eu nu mă rog pentru bogăţie materială. Aţi uitat ce a spus Isus despre bogaţi în Matei 19:24? 🙂

      • Marian zice:

        Aia veneau sa-i omoare iar ei fie se aparau { s a te vad cum faci figura a sta in ziua d e azi 😎 daca ai sange in instalatie }, fie s e tirau ….precum familia lui Isus atunci cand a fost vorba despre acel recensamant 😉 !

      • Teonymus zice:

        Nu prea se apărau, pentru că oricum era inutil. De multe ori îşi aşteptau moartea cântând…

      • Marian zice:

        Cum dracu sa ” am grije d e bunastarea ” altora cand …nici eu N-AM?????? Crezi ca-i usor sa traiesti cu o pensie de only 500 de …roni ? Lasa frate ca …daca eu voi ajunge FOARTE BOGAT ….vei manca doar gheatza la gratar si vei bea doar apa clocotita ….zilnic 😎 😉 deci , nu-ti face griji pentru ” c e vei manca si c e vei bea ” 😉 🙂 !

      • Teonymus zice:

        V-am spus asta în cazul în care aţi ajunge foarte bogat şi nu aţi mai şti ce să faceţi cu banii. Eu măcar nu mor de foame, aşa că dacă aţi ajunge milionar în ce vreţi dvs., mai bine aţi avea grijă de cei care n-au nimic. 🙂

      • Marian zice:

        Isus n-avea d e platit facturi iar d e glojdeala …aveau grije altii !!!!!

      • Teonymus zice:

        Cum nu avea de plătit şi El taxe? Aţi uitat că a spus „să dăm cezarului ce este al cezarului”? Aţi uitat că până şi El a plătit astfel după ce l-a trimis pe Simon Petru să pescuiască şi să găsească acel ban în gura unui peşte?
        Nu mai „dezinformaţi”. 🙂

  2. ilussoria zice:

    Stimabile, se pare ca v-ati pierdut simtul umorului de viata nu mai reuseste sa va faca sa zambiti macar,daca despre fericire nici nu mai incape vorba…

    • Marian zice:

      @ilussoria Onorata doamna …aveti dreptate si venind din partea dv.stra ….chiar este ceva laudativ !Macar sa fi dat Dumnezeu , sa fi avut si domnia voastra parte d e fericirile pe care l-am avut eu si le am inca , desii ca bun crestin ce sunt ….chiar nu vi le-asi dori !

      • Teonymus zice:

        „O luptă e viaţa”, dar chiar şi în luptă, în războaie, oamenii mai şi râdeau din când în când, uitând măcar pentru câteva clipe „iadul” în care erau. Aşa că mai depuneţi şi dvs. armele din când în când şi mai şi zâmbiţi. 🙂

  3. Marian zice:

    Omule ….onorate prieten , dar eu rad d e viata si d e necazurile pe care aceasta mi le aseaza in cale ….zilnic ! Rad atat d e des , incat unii au ajuns sa ma considere neserios …si asta in cel mai fericit caz !!!!! Deci vezi si dumneata ca nu zambesc ci…rad cu hohote 😦 . Problema nu-i asta ci doar faptul exista oamenii ce iau mult prea usor viata cu problemele ei { dumneata te numeri printre ei } din pricina unor concepte totalmente aiurea sau din pricina unor idealuri ce se dovedesc pana la urma doar …fum si exact ca fumul dispar atunci cand dai piept cu realitatea d e zi cu zi . Si toate astea doar in virtutea faptului ca sint tineri si cred ca necazurile vietii nu-i vor putea dobora vreodata ,plus ca au { ca si dumneata d e altfel }….” facultati ” , cum spunea unul Moromete . Nu matale spuneai ca ai avut destule necazuri din partea acestei ” tarfe ce se numeste viata „, cum spunea Rascolnicov ….mai nu stiu pe unde ? Parca nu te-am prea ” vazut ” razand sau macar zambind ,atunci cand ai citit pe undeva ca-n China { sau macar la Moscova } ori in orice tara din Africa , s-a produs nu stiu ce cutremur cu magnitudinea de 15 ….pe” scara ” mea !!!!

    • Teonymus zice:

      Nu cred că numai fiindcă sunt tânăr vorbesc aşa despre viaţă. Viaţa e aşa cum este, dar merită trăită. Am mai vorbit despre asta atunci când v-am recomandat filmul „La vita e bella”. Oricum ar fi viaţa, rămâne un dar care ne-a fost dat, iar noi românii avem o vorbă: „calul de dar nu se caută la dinţi”. 😀

      • Marian zice:

        Nu-l cauti la dinti ….de fatza cu cel ce ti-l daruieste dar ,dupa ce ala s e cara ….al cauti la dinti si nu numai si-l injuri copios pe ” daruitorul voios ” !!!! 😉 O seara buna in continuare onorabile !

      • Teonymus zice:

        Problema e că în cazul nostru, Cel care ne-a dăruit viaţa e de faţă tot timpul 🙂 . O seară frumoasă în continuare!

  4. Marian zice:

    Onorabile….mai este foarte putin din acesta saptamana d e rahat pentru mine deci pentru saptamana viitoare iti urez …sa-ti mearga din plin si sa reusesti in tot ce iti propui ! Macar atat pot s a fac pentru dumneata { mai ales daca te vei ruga lui Dumnezeu ca eu s a devin FOARTE BOGAT } care m-ai facut sa zambesc in ultimele zece minute . O saptamana cat mai profitabila cu multa sanatate !!!!

    • Teonymus zice:

      Mulţumesc de urări şi vă doresc la rândul meu o săptămâna frumoasă!
      Cât despre rugăciuni, mă gândesc la ce a spus Isus atunci când a vorbit despre bogaţi şi chiar nu vă doresc răul 😀 . Nu am să mă rog să ajungeţi „foarte bogat”, dar aşa, să aveţi strictul necesar, nu strică. 🙂

Lasă un răspuns

