Cugetare XXV

Dragostea nu-şi pune niciodată întrebarea: de ce?

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Cugetare XXV

  1. Marian zice:

    Deoarece-i ” oarba ” este firesc sa nu-si puna intrebari . Insa , dupa ce-si recapata ” vederea ” { dupa asa numita ” luna de miere ” d e regula …dupa cum spun ” gurile rele ” } ,atunci…mamaaaa …ce shock !!! Onorabile , cred c-am aflat cauza pentru care esti atat d e prapastios cateodata ,pentru ce ai de multe ori stari sufletesti ce pot ingrijora pe oricine te cunoaste cat d e cat …chiar si doar virtual . Dumneata Teonymusule ….ESTI INDRAGOSTIT 🙂 🙂 🙂 😎 !!!!!!!!! Esti indragostit si fie nu sti cum sa i-o spui aleia , fie aia …. nu este receptiva la ” semnalele ” , la sentimentele dumitale . Nimic nou sub Soare , poate doar aia care s e nasc la fiecare secunda pe fatza Pamantului . De data asta onorate amic , cred ca …am nimerit la mare fix ??? 😎 Trebuia sa ma fi prins de figura , inca de cand am citit poiezia intitulata ” Dezamagire ” insa…mai bine mai tarziu decat de loc ! 😎 Nu-i rau , sentimentul de dragoste purtat unei femei { poate fi si barbat …ce-i asa rau 😉 ?} , poate aduce si clipe frumoase in viata unui tip , chiar daca acelea sant doar clipe iar „dezamagirea ” , inseamna de multe ori …ani ! Ce zici …este prea devreme sa te felicit ? 🙂 🙂

    • Teonymus zice:

      Confundaţi dragostea cu iubirea. Tocmai dvs., care mi-aţi atras de multe ori atenţia asupra acestui aspect. 🙂
      Este adevărat. Sunt îndrăgostit… de viaţă, dar ea nu-mi înţelege „semnalele” şi de aici stările „prăpăstioase”. 😀
      Glumesc. 🙂 Acesta sunt eu! „Om sunt şi nimic din ceea ce este omenesc nu mi-e străin”, ca să vă aduc aminte iar de Terenţiu. Am stări şi stări. Am avut dezamăgiri în viaţă, momente mai puţin roz, am şi regrete. Dar stau şi mă întreb: cine nu are? Asta e viaţa! Merg mai departe şi prin acest blog, prin postările mele, mai ales cele în care vă apar „prăpăstios”, încerc să-i ajut şi pe alţii în situaţii similare să procedeze la fel. Acea poezie postată ieri este un exemplu în acest sens.
      Nu din alte motive scriu astfel de postări. După cum am spus încă de la început, nu am de gând să-mi scriu jurnalul pe net. Experienţele pe care le mai scriu din când în când, au rolul de imbold, de motivaţie pentru cine are nevoie de cuvinte de încurajare. Şi mă bucur când sunt percepute ca atare.

      • Marian zice:

        Subiectul predicii pe care a sustinut-o ieri seara un pastor…dintr-o biserica oarecare 😉 din Bucuresti …era tocmai acesta : „Iubirea de aproape si Dragostea fatza d e Dumnezeu diferente si asemanari ” . Dupa ce l-am contrazis p ‘ ala de i-au sarit ochii { deoarece respectiva predica era cu participarea enoriasilor si ai invitatilor acestora , eu fiind….cel ce sunt 😉 asa cum ma sti } , poate pentru a scapa de gura mea …a fost si ala de acord cu mine intr-un final ca…am dreptate . Astazi ,acelasi pastor { probabil ca s-a documentat intre timp } mi-a dat dreptate , cam cu jumatate de gura dar MI-A DAT DREPTATE ca …si ala e exact ca dumneata , capos al dracului !!!! Iar acum …. vi matale sa ma contrazici 😦 !!!!!!!!!!!! Cum dracu sa confund ? Pe mine care am cunoscut si iubirea si dragostea ?! Fi serios frate ca …exista diferente …cel putin semnificative daca nu chiar fundamentale . Tocmai am terminat de citit ” Quo Vadis ” a lui Sienkievici . Doar in cazul fintelor superioare spiritual nu exista diferente antre aceste sentimente , in cazul oamenilor insa….se schimba kalimera ! Ma rog …cam asa scrie tipul sau mai curand asa lasa d e inteles sau….asta am inteles eu 😉 care , asa cum bine sti…inteleg doar ce-mi convine 🙂 ! Pai daca pana si ala care-i polonez {polonez polonez dar scrie dumnezeieste !} zice ca am dreptate atunci….cine sunt eu sa-l contrazic 😎 ? Oricum , daca totusi zici ca nu esti indragostit { oare sa ma fi inselat eu …parca n-asi crede !} si nici n-ai alta suferinta atunci , cu atat mai bine , nu-mi mai fac griji eu si…. 😉 amicii de la carciuma din coltul strazii pentru sanatatea dumitale . Maine ma duc la o biserica , unde este invitat sa tina predica un tip sosit tocmai din United States of America . De regula astia abordeaza cam acelesi subiecte dragostea si iubiirea lui Dumnezeu pentru ….noi astia amarastenii . Sunt curios ce va avea si asta de spus fratilor mai saraci { ei ne cred saraci si-n duh ai dracului americani ! } din Biserica Baptista din Romania . Astea fiind zise onorabile Teonymus…iti urez in continuare o seara cat mai linistita ! Ouo Vadis …Domine ?!

      • Teonymus zice:

        Anumit am folosit termenul „dragoste” şi nu iubire în această cugetare, chiar dacă nici iubirea nu-şi pune întrebări. De ce? Eu înţeleg iubirea ca un sentiment special pentru o persoană de sex opus. Iar dragostea, ca un sentiment către întreaga lume: părinţi, fraţi, prieteni etc.
        Iubire fără dragoste nu se poate, dar cele două nu sunt chiar una şi acelaşi lucru. De pildă, iubirea este „egoistă”. După cum am mai spus mai sus, ea este îndreptată către o singură persoană (sau cel puţin aşa ar trebui să fie 😀 ), în vreme ce dragostea este altruistă, fiindcă priveşte lumea întreagă. Pe de altă parte, fără iubire poţi să trăieşti. Sunt o mulţime de oameni care nu s-au căsătorit niciodată şi nici nu au avut relaţii şi trăiesc „bine-mersi” (şi nu mă refer aici doar la preoţii catolici 🙂 ). Dar fără dragoste nu poţi trăi.
        Am citit şi eu Quo Vadis şi este într-adevăr un roman reuşit. Acea scenă în care apostolul Petru pune această întrebare care ia titlul scrierii, este una plină de înţeles pentru creştini.
        O seară frumoasă şi vouă! 🙂

  2. lorelad zice:

    cum adica iubirea e egoista?

    • Teonymus zice:

      Am explicat în ce sens este „egoistă”. Pentru că are doar o singură destinaţie, persoana iubită. Doar pentru cineva anume simţi iubire, acest sentiment special pentru o persoană de sex opus. Şi nu vrei să împarţi persoana iubită cu nimeni altcineva şi te aştepţi şi ca acea persoană să facă la fel ca tine. Iar acest „egoism” se manifestă mai ales prin gelozie. Şi toate acestea sunt perfect normale. Asta înseamnă „iubire”.
      În schimb, dragostea este „altruistă”. Dragostea nu are doar o singură destinaţie, ci se revarsă peste întreaga lume. Dragostea nu face deci „discriminare”, nu este geloasă, nici posesivă, nici nu pretinde fidelitate, nimic din toate acestea. Deci, pe bună dreptate se spune că dragostea este „oarbă”.

  3. lorelad zice:

    Am alta parere. Dragostea, iubirea e una singura, altruista, frumoasa, buna, iertatoare, inaltatoare.
    Alte combinatii cu posesivitate, gelozie, orgoliu, atractie etc intra in alta categorie.
    Repet, aceasta este perceptia mea.
    Fiecare daruieste iubire asa cum e perceptia sa si nu dupa cum ar dori sa primeasca ‘cel iubit’. De aici si desincronizari.

    • Marian zice:

      @lorelad Stimata doamna ….APROB POZITIV !!!!! A dat Dumnezeu sa am si ….macar un sustinator !!!! Sarutmana si respect !!!!!!!!!!!!! Teonymusule acum chiar ….te-am facut martz !!! Daca si de data asta mai gasesti ceva de zis….inseamna ca esti cel mai al dracului om pe care l-am intalnit la viata mea !!!!!! 😡

      • Teonymus zice:

        @Marian Lorelad a spus că pentru ea iubirea şi dragostea sunt una, iar dvs. o „aprobaţi pozitiv” acum. Să înţeleg că vă retrageţi afirmaţii cum că cele două nu trebuie confundate?

    • Teonymus zice:

      @lorelad Dragostea nu te face să suferi, dar iubirea poate să te facă să suferi. Că iubirea este „egoistă” e doar un fel de a spune. Depinde la ce te referi. De pildă, este foarte altruistă, dar doar în ceea ce priveşte persoana iubită. Doar atât. În schimb, dragostea este altruistă „universal”. Asta am vrut să subliniez. Şi asta nu înseamnă că iubirea ar fi „rea”. Este doar constatarea unei realităţi normale. Ca doi oameni să trăiască o viaţă împreună trebuie să-i lege ceva, iar acel ceva este „iubirea”.
      Trebuie să recunoşti totuşi că iubirea faţă de o persoană de sex opus este diferită de orice alt fel de dragoste. Deci, pe undeva există totuşi o delimitare.
      Dar repet, această distincţie între cele două e una personală. Aşa înţeleg eu lucrurile.

      • Marian zice:

        😡 Chiar n-ai d e gand sa cedezi deloc ? 😦 „Dragostea pentru oameni „….adica ce vrei sa spui ,ca niciodata un om sau chiar mai multi nu te-au dezamagit …nu ti-au tras vreo plasa ??? ” Iubirea fatza d e o persoana de sex opus { dar cu iubirea intre persoanele d e acelasi sex ce ai frate pentru ce faci discriminari 😕 } este diferita d e orice alt fel de dragoste ” . Pai aia-i normal sa fie diferita de orice …deoarece fiind vorba doar despre atractia intre sexe …diferite 😉 { sa sti c-am intalnit homosexuali ce se iubeau infinit mai curat decat aia hetero….poate unde erau de acelasi sex }….cel putin unul dintre parteneri …” isi pierde uzul ratiunii ” , vorba lui musiu Rica Vent. , studinte in drept , arhivar la …etc etc . ceea ce doresc eu sa exprim este ca intai este iubirea si …abia apoi dragostea , dupa ce ” face prostu’ ochi ” ! ” Prostu’ ” …de regula se refera la noi barbatii ca sintem mai sensibili , mai aplecati spre romantism , femeile….alea chiar stiu in proportie de 90% cam ce vor , ele sant mai pragmatice spre deosebire d e barbatii ce au in ADN-ul lor figura aia numita …. ” Carpe Diem ” 😯 . Deci onorabile ….vezi ca nu fac confuzie intre ….” borcane ” :I ?

      • Teonymus zice:

        Deci, alegeţi-vă tabăra până la urmă! Ori susţineţi că iubirea şi dragostea sunt acelaşi lucru, ori că sunt diferite.
        Nu fac eu „discriminări”, natura le face. Eu vorbesc deci despre normalitate, despre firesc, nu despre boli, dereglări sau „anomalii”. De aceea spun că iubirea este un sentiment pentru o persoană de sex opus. Atât. Restul se încadrează în dragoste.

    • Marian zice:

      Nenenenenene !!!!! lorelad a spus altceva !!!! A spus ca are ” alta parere „!!!! Pentru asta am ” aprobat pozitiv ” . de cate ori cineva are alta parere decat a dumitale …ilaprob ….pozitiv . Mai mult, cred ca si dansa este d e parerea mea dar….n-a stiut saraca femeie …cum sa s e exprime , pentru a s e face inteleasa de dumneata . Dovada si faptul ca a adaugat ” alte combinatii ” sau chestia cu ” fiecare daruieste iubire ” etc etc ….pai ce dovada mai concreta vrei decat aceea ca dinsa face { spre d eosebire d e dumneta } o diferenta foarte exacta intre dragoste si iubire . Daca nici femeile nu stiu precis care sint diferentele intre cei doi termeni….atunci cine ? 😯

      • Teonymus zice:

        Lorelad a spus din start că cele două sunt una şi a arătat şi cum anume. Eu consider că cele două nu sunt acelaşi lucru şi m-am străduit să arăt în ce fel anume. Mă bucur că aţi recunoscut că dvs. o aprobaţi pozitiv doar fiindcă a avut o altă părere decât mine. Asta bănuiam şi eu. 😀
        Ca să fiu sincer, părerile noastre în legătură cu dragostea şi iubirea se aseamănă, mai ales prin faptul că amândoi recunoaştem faptul că există diferenţe între cele două, mici, dar există. Cu alte cuvinte, că ele nu sunt chiar „una”. Dar mai degrabă îi aprobaţi pozitiv pe alţii care nu sunt de acord cu mine, chiar dacă dvs. vă apropiaţi de ideile mele, decât să-mi daţi mie dreptate. 😀

      • Marian zice:

        Pai…ce sa-ti fac onorabile ….matale de cate ori m-ai contrat si de cate ori ai fost d e acord cu ideile mele ? Pai la asta din urma …imi ajung degetele unei singure maini sa socotesc si ….raman si degete libere ! 8)

      • Teonymus zice:

        A, deci aveţi poliţe de plătit… 😀

  4. Marian zice:

    Sa nu crezi cumva ca eu ….sant homo 😡 ! Nu-i treaba mea sa-i sustin sau sa-i dezavuez insa…nici nu pot fi d e acord cu dumneata atunci cand spui ca ” natura ” este cea ce face discriminari , fara suparare ! Chiar ma oftica atunci cand vad ca exista oameni ce-i indica pe gay drept niste indivizi bolnavi sau dereglati desii….daca l-ar pune dracu pe unu’ sa se dea la mine….nici aia d e la SMURD nu l-ar mai putea ajuta ! Cat despre iubire si dragoste sant totusi diferite si nu doar la nivel semantic . Intai te indragostesti { sa nu-mi spui ca si cea ” aleasa ” va cade pe spate in aceeasi secunda , doar la vederea dumitale } , apoi ….iubesti , iar apoi….dupa ceva vreme ….vine si dragostea ! Iubirea are treaba doar cu atractia dintre sexe sau cu nevoia unuia dintre sexe de a continua specia . Are treaba cu …dorinta , ESTE SEXUALA !!! Dragoste ce intervine ….” dupa ceva vreme ” , aia-i ceva mai complexa , abia aia , presupune altruism si-n primul rand RESPECT RECIPROC !!! Poti fi altruist pana-ti sar ochii din cap …daca nu respecti si mai ales nu esti respectat ….despre ce altruism vorbim ? 😎

    • Teonymus zice:

      Lorelad a spus că dragostea şi iubirea sunt una şi că atracţia nu intră în nici una dintre ele. Dvs. spuneţi acum că atracţia ţine de iubire. Şi tot dvs. aţi spus mai sus că o aprobaţi pozitiv pe Lorelad. Cine să vă mai înţeleagă?
      Sunteţi cam ipocrit. No offence! Pe de o parte spuneţi că vă oftică cei care-i consideră pe homosexuali bolnavi şi tot dvs. spuneţi că aţi băga pe unul în spital dacă „s-ar da la dvs.”. Dar de ce? Dacă homosexualitatea e ceva „normal”, de ce să-i băgaţi în spital dacă îşi încearcă „norocul” cu dvs.?
      Eu măcar nu sunt ipocrit. Dacă dintr-odată polii de acelaşi fel ai unor magneţi ar începe să se atragă, nu voi considera nici în ruptul capului că asta ar fi ceva „normal”, ci o „anomalie”. Aşa şi aici. Asta nu înseamnă că i-aş băga pe unii homosexuali în spital prin bătaie, fiindcă sunt „anormali”. E treaba lor ce fac. Dar libertatea lor nu mă poate obliga pe mine să-i aprob, să-i spun albului negru şi negrului alb. Nu pot să fiu ipocrit.

      • Marian zice:

        N-am spus ca ” i-asi baga in spital ” onorabile 😕 ??? Pentru ce-mi pui in cocoashe niste afirmatii ce nu-mi apartin ? Ideea in sine era ca….mi-ar place infinit mai mult ca o persoana de sex opus sa ” s e dea la mine ” 😉 decat unul …exact ca mine 😡 ! Ce asta-i ipocrizie ? Adica …daca respect orientarile sexuale ale cuiva , vazandu-mi de ale mele …asta-i ipocrizie ? Ma-ndoiesc 😉 „pro….fund ” 🙂 de asta ! Daca-i aprob sau nu….sincer sa fiu….ramane intre ei si….Dumnezeu sau…”natura ” ,dupa cum afirmi matale ,nu-i treaba mea sa-i judec sau sa-i categorisesc . Ce asta inseamna ca sunt …. ipocrit ? Fireste , daca asi putea ” vorbi ” liber , fara teama de cenzura dumitale …. ceea ce asi spune , ar depasii si ” Decameronul ” si ” Pussy in the Booth ” si ” Cimitirul Buna Vestire ” sau ” Dragoste chioara si amor ghebos ” iar tematica blogului , „orientarea ” lui si-a dumitale ….este cu totul alta 🙂 . Cat despre ” lorelad ” , probabil ca-i tanara ca si matale si …inca n-a invatat { desi o chestie d-asta venind din partea unei femei …chiar m-ar mira } diferentele enorme dintre cei doi termeni , dintre sentimentele respective . Sant termeni diferiti nu doar semantic ci si la nivel de perceptie umana .

      • Teonymus zice:

        N-aţi spus textual că „i-aţi băga în spital”, dar aluzia la SMURD dă de înţeles asta. Se mai ocupă SMURD-ul şi cu altceva şi nu ştiu eu? 🙂
        Repet însă ce am spus mai sus. Nu susţin aici ura împotriva unor astfel de persoane. Ce fac aceşti oameni îi priveşte. Dar asta nu înseamnă că eu nu am voie să spun albului alb şi negrului negru.

  5. Marian zice:

    Onorabile …ma cheama ” datoria ” : a venit baba acasa ! Te las sanatos , cu speranta si dorinta , ca sa ai aceiasi stare d e sanatate si saptamana viitoare , saptamana pe care ti-i doresc cat mai profitabila cu putinta ! Te-ai prins ce logos am …daca am fost trei zile la sir la biserica 😉 ? O seara cat mai buna in continuare stimabile !

  6. lorelad zice:

    🙂
    Da, eu am zis ca nu fac distinctie intre iubire si dragoste. 🙂
    Ca iubirea, dragostea sau cum vreti sa o numiti este o ‘lucrare’ a sufletului in care salasluieste lumina, bucuria, esenta a a tot ce bun si frumos.
    Si nu conteaza cui ii este adresata aceasta simtire. Se intampla insa sa fie alterata de gelozie, egoism, posesivitate, orgoliu, iar in cazul cuplului atractia si sexualitatea implica stari gresit interpretate ca maniferstari ale iubirii.
    De cele mai multe ori incercam sa impunem altora ceea ce consideram noi ca inseamna iubire, iar cei care primesc tot felul de manifestari ‘la pachet’ au o alta raportare la acelasi sentiment.
    Iubirea e mereu calda, marinimoasa, iertatoare, inaltatoare. Cand nu reusim sa daruim asa ceva , nu inseamna ca nu mai iubim, ci ca suntem deturnati de la calea buna si poluati, influentati cu alte stari, sentimente, nevoi etc

    • Marian zice:

      @lorelad Fara suparare dar….nu s e leaga ….nu sant termeni asemenea ,nici macar ca sentimente nu sant asmenea , chiar daca pot parea astfel . Ultimele doua fraze scrise de dumneata demonstreaza clar adevarul meu . Iubirea este una , dragostea …alta ! Parerea mea si….nu-i nevoie sa te-mpiedici in ea daca dumneata asa crezi insa….peste ceva vreme …imi vei da dreptate . Ce face sa crape fierea-n mine de necaz , este doar ca-i dati apa la moara lui Teonymus si-l veti face p’asta sa s e creada mai ceva decat ….Cupidon si Aristotel la un loc 😡 !!!!

    • Teonymus zice:

      @Lorelad Eu rămân la părerea că iubirea, ca sentiment faţă de o persoană de sex opus, este diferită de orice altă formă de dragoste. Dacă n-ar fi aşa, am trăi cu toţii într-o societate poligamă. 😀 De ce? Pentru că spre deosebire de iubire, dragostea nu este „selectivă”, este „universală”.
      Pentru a trăi cu cineva o viaţă este nevoie de mai mult, deci şi de „iubire”, un sentiment special numai şi numai pentru o singură persoană, nu doar de o formă de dragoste ca oricare alta.
      Repet, eu aşa văd lucrurile. 🙂

  7. Pingback: Elogiu dragostei divine | Lumea lui Teonymus

Lasă un răspuns

