Dimineaţa

Deşi nu prea îmi place să mă trezesc „cu noaptea-n cap”, întotdeauna am iubit dimineţile. Dar ele mă iubesc şi mai mult, de vreme ce mereu mă înviorează şi mă hrănesc cu atâta frumuseţe, fără să le pese dacă merit sau nu… Da, dimineaţa este un exemplu de dragoste necondiţionată, la fel cum sunt şi asfinţiturile, ploile calde de vară, întreaga natură…

anYW5xE_700b

Dar dintre toate, dimineaţa este atât de mirifică! Nici nu ne trezim bine, că auzim „simfonii” în primă audiţie cântate de păsărele, privim în cameră şi pe fereastră tablouri pictate de primele raze de soare cum nu mai găseşti nici în cele mai mari galerii de artă, ne plimbăm pe alei şi simţim miresme atât de plăcute, pe care nu le mai găseşti nici în cele mai scumpe parfumuri… Dimineaţa te face să te întrebi dacă încă mai visezi… Dar îţi răspunde cu căldură că este doar o prelungire a celor mai frumoase vise ale tale sau o compensaţie pentru cele urâte…

3082683_460s

Într-adevăr, orele matinale au ceva magic în ele. Practic, dimineaţa este partea din zi în care nu pot să fiu trist. Şi cum aş putea când sunt înconjurat de atâta gingăşie? Cum aş putea când întreaga natură îşi dă concursul ca să mă facă fericit? Pentru mine, omul, pământul, obosit de atâtea veacuri, a mai făcut totuşi o rotaţie, ca să mai văd încă o dată strălucirea soarelui. Picurii de rouă căzuţi peste el în fiecare dimineaţa stau drept mărturie ca şi cum i-ar fi picături de sudoare. Dar nu se plânge niciodată! Lumina se luptă în fiecare zi cu întunericul şi iese de fiecare dată victorioasă, şi niciodată nu spune că nu mai poate… Noi, oamenii de ce spunem?

a8WnDA1_700b_v2

Cititorule, dacă eşti deznădăjduit, ia aminte la dimineaţă. Bucură-te de ea şi învaţă de la ea. Nu uita că tocmai când întunericul devine cel mai dens, chiar atunci îl înfrânge lumina. Ai încredere că va învinge lumina şi în viaţa ta! Luptă pentru ea şi nu-ţi pierde speranţa! Ai răbdare, va răsări soarele şi pe strada ta…

Acest articol a fost publicat în Meditaţii, Viaţă și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Dimineaţa

  1. GEGELUTZ zice:

    Ai dreptate, și mie mi se par magice și pline de promisiuni diminețile, când abia se luminează de ziuă și nu circulă decât vreo două-trei mașini pe străzi…

  2. Marian zice:

    Onorabile …se vede ca nu sti ce-nseamna sa te trezesti dimineata …cu-n scop bine definit ! Din conacul casei sale din Mircesti , Vasile Alecsandri putea descrie absolut incantator diminetile sale ,mai ales ca avea pe masa cafetutza iar alturi scrumelnitza si luleaua sa de care nu s-a despratit nici macar in ceasul mortii . Mai dificil era pentru taranii d e pe mosia sa , ce erau nevoiti sa-si inceapa diminetile avand in burta , un botz d e mamaliga si-o zeama de corcodusi ….daca le avea si pe-acelea !!! Pentru mine personal , orele de la asfintit au cea mai mare ” magie ” deoarece , stiu ca vine seara si o data cu ea vine si , odihna trupului si mai ales a sufletului . La fel ca si-n armata ,” stingerea ” 😉 este cea mai placuta parte a zilei ce tocmai se incheie 🙂 🙂 . Al dracului crestin mai esti onorabile ….crapa fierea-n dumneata , daca nu bagai la final ….” soparla ” 😡 !!!!

    • Teonymus zice:

      Într-adevăr, de multe ori farmecul dimineţilor este furat de „goana” pentru supravieţuire. Dar pentru cine ştie să vadă, va vedea „minunile” dimineţilor şi-şi va hrăni sufletul cu ele.
      Nu-mi place fraza din finalul comentariului vostru, sunt creştin al lui Dumnezeu, nu al altcuiva. 🙂

      • Marian zice:

        Este doar o …expresie , stimabile si este manevrata de asa maniera , tocmai pentru a te amuza , nu pentru a te supara 😡 . Ce dracu’ nu mai sti de gluma ??????????? 🙂 🙂 🙂

      • Teonymus zice:

        Nu e o expresie, e o înjurătură, chiar dacă este spusă „în glumă”. 🙂

      • Marian zice:

        Bai frate , ce cusurgiu ai devenit d e la o vreme 😡 !!!!

      • Teonymus zice:

        Nu sunt deloc „cusurgiu”. Era o observaţie. 🙂

      • Marian zice:

        Onorabile , daca n-ai avea chestia aia numita „moderare ” si posibilitatea unei cenzuri draconice ….ti-asi putea da exemplu d e ce-nseamna o injuratura , adica o materie la care-mi pot da linistit cel putin o licenta 😉 ! Chestia cu ” al dracului …crestin mai esti ” am auzit-o spusa prin ’88 pe cand ma duceam Duminica la biserica ” Sf. Ecaterina ” unde slujea parintele Galeriu . Acesta le-o spunea unor credinciosi ce tocmai s e spovedisera in timp ce-i mangaia parinteste pe crestet deci….vazi ca ….nu-i o injuratura ???

      • Teonymus zice:

        Ştiu, astfel de formule verbale au ajuns pentru unii ca şi o formă de adresare sau chiar „apreciere”. Dar nu e chiar aşa dacă te gândeşti la sensul obişnuit al cuvintelor. De aceea, pentru mine ele fac parte din categoria limbajului injurios, drept pentru care nu le folosesc nici măcar „în glumă”.
        Ştia ce ştia părintele Galeriu când le spunea acelor credincioşi acele cuvinte 🙂 , iar misiunea lui era să-i ajute să se transforme în „creştini ai lui Dumnezeu”. V-aş spune să nu faceţi ce face popa, ci ce spune, dar în acest caz mă confrunt cu un paradox. 😀

      • Marian zice:

        Un paradox ….ortodox onorabile ,un paradox ortodox 😉 ! Apropo , sa sti ca-i pe bune ceea c e ti-am spus despre , zicerile parintelui profesor Galeriu .

      • Teonymus zice:

        Chiar dacă a fost spusă în glumă, venită din partea unei feţe bisericeşti, mi se pare „ciudată” folosirea acestui tip de limbaj. În fine…

  3. ilussoria zice:

    oh, ce imi place sa ma trezesc pe melodia asta ! Daca iti vine sa crezi, este chiar melodia alarmei mele desteptatoare .Cineva mi-a spus odata ca nu s-ar trezi din „cauza” melodiei de fata, ba chiar ar dormi mai bine….eu ,una am auzul prea sensibil si constiinta prea „treaza” ca sa nu isi faca efectul … Mi-a placut articolul. Iubesc diminetile, mai ales cele de vara cand rasare soarele si cerul este rozaliu, sau cand ma trezesc razele de soare care patrund prin zaluzele….ah, ce de amintiri mi-ai trezit cu articolul asta! Ma gandesc numai la somn mai ales ca vine sesiunea:(

    • Teonymus zice:

      Această compoziţie muzicală a lui Grieg este într-adevăr magnifică. Pentru mine şi mulţi alţii, rămâne cea mai frumoasă melodie care ilustrează gingăşia dimineţilor.
      Şi mie îmi place enorm să o ascult, dar fără să ţin seama neapărat de momentul zilei când fac acest lucru. Este pur şi simplu superbă… 🙂
      Dacă vine sesiunea înseamnă că vei avea prilejul să admiri mai des momentele când se crapă de ziuă. Vorbesc din experienţă. 😀
      Îţi urez succes! 🙂

  4. ilussoria zice:

    Multumesc…

  5. Mélanie zice:

    l-am ascultat pe Grieg la el-acas’, în Norvegia – de doua ori… simply divine! 🙂
    * * *
    rasarit si apus… ambele-s magice: 🙂
    http://myvirtualplayground.wordpress.com/2014/05/08/atlantic-sunrise-from-my-balcony/

Lasă un răspuns

