Despre voinţă

Voinţa este una dintre cele mai puternice „arme” pe care le deţine un om. În faţa ei păleşte nu numai talentul, dar şi geniul. De ce? Pentru că fără ea nimic nu este posibil şi cu ea nimic nu este imposibil. Da, imposibilul îşi ia tălpăşiţa când dă de o voinţă de neclintit…

Când voinţa se dezlănţuie, limitele umane încetează să mai existe. Omul sfidează „destinul”, îi arată voinţa şi-i râde în faţă. Resemnarea de tip „mi-a fost dat să fiu aşa” se transformă într-o provocare de tip „mi-a fost dat să lupt şi să câştig”. Şi câtă vreme omul refuză să se dea bătut, nu poate fi înfrânt. N-are decât să se resemneze „destinul”, nu el! Iar viaţa îl va răsplăti mai devreme sau mai târziu pentru cutezanţa sa. Şi chiar dacă nu se va întâmpla asta, va pleca din această lume împăcat cu sine însuşi. A primit lovituri, dar nu s-a resemnat, ci a ripostat la rându-i. Decât o înfrângere, este bună şi această „remiză”…

AlbulenaPanduri3 Sursă foto: mymodernmet.com

Mă gândesc de foarte multă vreme la un aspect: lumea în care trăim pare extrem de „nedreaptă”. Peste tot în ţările civilizate se promovează principiul egalităţii, dar lucrurile par să nu stea chiar aşa. De pildă, există oameni geniali, dar şi „săraci cu duhul”, talentaţi, dar şi mediocri, bogaţi, dar şi săraci etc. Este clar că unii dintre noi am primit mai mult, iar alţii mai puţin, dar oare asta face ca viaţa să fie nedreaptă? „Pare” aşa doar dacă ignorăm factorul voinţei care depinde numai şi numai de noi.

Voinţa echilibrează situaţia, oferind o şansă şi celui care este lipsit de atu-urile altora. Voinţa deschide uşi şi celui „sărac cu duhul”, îi ajută şi pe cei „mediocri” să se realizeze, îi dă o pâine şi celui sărac… Totul stă în voinţa noastră!

Nu avem de ce să ne plângem din moment ce Dumnezeu a pus în noi puterea voinţei…

Şi fiindcă se spune că „o poză face cât o mie de cuvinte”, am să ataşez în final două exemple care ilustrează atât de frumos această forţă a voinţei umane…


Acest articol a fost publicat în Meditaţii, Toate postările și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Despre voinţă

  1. Felicitări pentru tema aleasă în postare!

  2. ane zice:

    In anumite situatii nu este suficienta doar vointa !

    • Teonymus zice:

      În anumite situaţii nu există „suficientă” voinţă. Dacă vrei şi crezi, poţi. Nu ai de unde să ştii de ce eşti în stare până nu încerci. 🙂

      • ane zice:

        ..iti spun eu care am incercat 🙂

      • Teonymus zice:

        Poate nu ai încercat „destul”. Zic şi eu, habar n-am la ce te referi. 🙂

      • ane zice:

        ..esti idealist daca crezi ca e suficienta vointa in viata

      • Teonymus zice:

        Aşa este. Sunt idealist. Am recunoscut-o în multe rânduri. 🙂
        Poate nu sunt în măsură să spun că e suficientă voinţa în viaţa. Tocmai de asta am ataşat cele două filmuleţe. Cel din primul tocmai asta a susţinut la un moment dat şi ştie despre ce vorbeşte…

      • ane zice:

        Mi-am hrănit tinereţea cu vise şi idealuri adunate din cărţile citite la acea vreme, dar e mult de atunci 🙂

      • Teonymus zice:

        Toţi ne hrănim cu vise şi idealuri la un moment dat, dar realitatea ne aduce cu picioarele pe pământ mai devreme sau mai târziu. Dar de noi depinde dacă renunţăm la aceste vise şi idealuri, deci de voinţa noastră.
        Sunt contexte în care e bine să fim „încăpăţânaţi”. Acesta este, zic eu, unul dintre ele. 🙂

      • ane zice:

        „realitatea ne aduce cu picioarele pe pământ” ai spus-o tu; real.

      • Teonymus zice:

        Sunt idealist, dar unul „încăpăţânat” 😀 , fiindcă cunosc prea bine cum se prezintă realitatea, dar mă încăpăţânez s-o „colorez” mereu prin vise şi idealuri. Cine ştie, poate într-o zi îşi va păstra „culorile”, cel puţin în ceea ce mă priveşte. 🙂

    • Marian zice:

      @ane Doamna …aveti dreptate cu amendamentul ca nu doar ” in anumite situatii ” ci INTOTDEAUNA , nu este suficienta doar vointa !!!

  3. Marian zice:

    Felicitarile mele cele mai sincere pentru tema ….chiar daca-mi sta in gat sa fac asta 😡 !!! Ce te faci insa ca , ” VOINTA ” n-a fost daruita omului de catre Dumnezeu 😉 ?!

    • Teonymus zice:

      De găsit teme este uşor, mai greu este să le „dezvolţi”. Dar vă mulţumesc pentru felicitări! 🙂
      Voinţa a fost dăruită omului de către Dumnezeu, dar depinde de om dacă o foloseşte sau nu. Cert este că acel „mecanism” există în interiorul omului şi aşteaptă să fie declanşat de om, fie în mod voluntar, fie obligat de împrejurări.

      • Marian zice:

        Am primit { stiindu-se de catre toti amicii mei ca-mi place sa citesc …cateodata 😉 } , ” cacadou ” 😉 o carte , intitulata ” Selectie Biblica ” realizata de un tip numit Eduard Boitan . Crezand ca-i vorba in cartea cu pricina de o selectie d e texte biblice , eventual avand si parerile sau comentariile autorului , pe margine a textelor Bibliei…evident m-am apucat s-o studiez si…uimire totala era ….Biblia , cam asa cum o cunoastem amandoi din traducerea Cornilescu insa …scrisa { parerea mea } pentru el insusi sau …pentru prosti . Am apucat totusi sa citesc cateva zeci d e pagini pana …m-am plictisit si am observat ca { exact ca-n traducerea Cornilescu } , pe nicaieri nu se pomeneste ca Dumnezeu ar fi dat omului in afara suflarii de viata sau a legilor si vointa . Vointa …a capatat-o omul …abia atunci cand i-a fost sugerat faptul ca : ” Hotarat nu veti muri ” si pana si atunci , este vorba doar despre sugestie …despre sugerarea unui fapt nu despre faptul in sine deoarece , daca ar fi avut vointa data de Facator , de Creator , de catre Marele Maestru , de catre Dumnezeu ….primii doi oamenii n-ar mai fi avut nevoie sa paseze ” vina neascultarii ” de la unul la celalalt si-n final asupra sarpelui !!! Acesta-i argumentul cu care-ti contrazic postarea onorate amic si cred ca ,fiind bazat pe Biblie { chiar daca-i Biblia lui Boitan 😉 } …..cred ca nici macar dumneata nu vei avea tupeul s-o contrazici spre deosebire d e mine 😉 si macar de data asta nu vei mai continua , dupa ” bunu-ti ” obicei 😡 sa ma contrazici !!! O noapte cat mai buna iti doresc , pentru …..ce-a mai ramas din aceasta noapte 😉 stimate Teonymus !!!

      • Teonymus zice:

        Eu văd voinţa în strânsă legătură cu „liberul-arbitru”. Omul are dreptul să facă ce „vrea” cu viaţa lui, deci Dumnezeu îi respectă „vrerea” sau voinţa, fără ca aceasta să însemne că omul nu va suporta şi consecinţele pentru deciziile lui.
        Dar ce este voinţa până la urmă? Un proces psihic şi la fel ca celelalte, precum raţiunea, imaginaţia, conştiinţa etc., a fost dat omului de către Dumnezeu, Creatorul. Dumnezeu l-a creat pe om aşa.
        Unde aveţi totuşi dreptate? Că unele dintre aceste procese, mai ales raţiunea, au fost „declanşate” în urma gustării din „pomul cunoştinţei binelui şi răului” (tind să cred că „mecanismul” era acolo, în ei, iar gustul doar l-a „declanşat”, cel puţin asta înţeleg eu din expresia „a deschide mintea” folosită în Geneza 3:6 sau „a deschide ochii” din Geneza 3:7). Dar tot Dumnezeu este Cel care a îngăduit asta. De ce? Pentru că a respectat libertatea omului de a alege, cu alte cuvinte, aşa „a vrut” omul şi Dumnezeu l-a lăsat să facă aşa…
        Vă doresc şi eu o seară frumoasă!

  4. Marian zice:

    Onorabile , Vointa-i una …dorinta { la care faceai dumneata referire } …altceva ! Cat despre ” celelalte ” , ratiunea , imaginatia , constiinta , pe care , sustii matale ca erau deja in constructia omului ….pai daca le-ar fi avut…ce nevoie mai aveau amaratii aia doi { Eva in special } de fructul oprit ? A dat totusi Dumnezeu , d e mi-ai dat in sfarsit dreptate { macar o data } pe-o tema biblica …chiar daca nu in totalitate ca…asa esti dumneata bun crestin ! Pentru ce nu vrei sa-ntelegi o data pentru totdeauna ca Dumnezeu n-avea treaba cu ” lucrarea ” Sa dupa terminarea ” procesului de executie ” ? Ala era meserias …nu facatura ca noi ! Ala stia precis { scrie si-n Biblie Gen. 1/31 } ca facuse treaba buna si…credea saracu ca , totul va merge asa cum scria in STAS-ul in limitele caruia executase lucrarea Sa .

    • Teonymus zice:

      Eu cred, pe baza Scripturii, că Dumnezeu este omniscient. Deci ştia şi ştie totul. Ştia şi că omul va mânca din pom, ştia asta şi avea deja pregătită soluţia pentru „reabilitarea” omului (vezi profeţia din Geneza 3:15). Dumnezeu nu va fi luat niciodată prin surprindere, El ştie trecutul, prezentul şi viitorul omenirii. Ştie totul.
      Cât despre raţiune, eu aşa tind să cred, că mecanismul pentru „funcţionarea” ei a fost „construit” de Dumnezeu de la început şi acel fruct doar a „declanşat” procesul. Dar repet, este o părere pur personală.

  5. lorelad zice:

    Vointa poate multe, dar atunci cand are in spate o motivatie puternica, o pasiune!
    Daca vrei ceva cu adevarat gasesti metode, variante sa faci lucrurile sa se intample, nu renunti indiferent de infrangeri, limite, obstacole. Altfel, gasesti scuze si motive.

  6. Mélanie zice:

    Bonjour Théo! 🙂 de-acord cu tine despre vointa, la care-as aduga: motivatie profunda, eforturi constante si seriozitate… da, absolut si categoric: resemnarea, pasivitatea, fatalismu’ sunt si vor fi mereu negative, deci neconstructive, un fel de-a bate pasu’ pe loc.

  7. Mihu zice:

    Primul clip m-a impresionat. Al doilea m-a sensibilizat. Secvente din viata unuia care nu are totul si totusi se ambitioneaza sa reuseasca – ma motiveaza si pe mine. Multumesc Teo!

    • Teonymus zice:

      Ar trebui să ne motiveze pe toţi astfel de oameni, pentru că ei sunt o dovadă că dacă vrei, poţi. Numai că de multe ori suntem „orbi”… Mă bucur că ai fost motivat de ei. 🙂

  8. Pingback: Omul sfinţeşte locul | Lumea lui Teonymus

Lasă un răspuns

