Cugetare XLV

Viaţa este un surâs al unui univers trist…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

54 de răspunsuri la Cugetare XLV

  1. egabrielita zice:

    tristetea este inventata de oameni, nu are nimic de-a face cu viata si cu universul. oamenii care se cred atotputernici sint cei ce raspindesc tristetea, tinta lor este omul simplu,”cei saraci cu duhul”sint vizati.

    • Marian zice:

      @egabrielita Cu tot respectul dar…. tristetea nu este ” inventata ” d e oameni . Este o stare de spirit , un sentiment care …..chiar este in stransa legatura cu viata . Ai insa dreptate atunci cand spui : ” oamenii care s e cred atotputernici sant cei care raspandesc tristetea , tinta lor este omul simplu ” . Atentie : cei ” saraci cu duhul ” nu fac parte dintre tintele favorite ale atotputernicilor deoarece , ei stiu ca si-ar risipi in mod inutil energia cu aia ” saraci cu duhul ” iar acest fapt le este cunoscut foarte bine . Oamenii simpli , reprezinta altceva decat , ” cei saraci cu duhul ” si chiar ma mir ca n-ai aflat chestia asta pana acum …avand o ” experienta „atat de vasta in urma dumitale ! Pana si termenii , sant total diferiti stimata doamna 😉 .

      • egabrielita zice:

        domnule marian, nu ma intereseaza sa intru in discutii cu o somitate ca dvs.cei saraci cu duhul, sint vizati. daca nu intelegeti deocamdata, aveti timp pt a reflecta, e putin mai adinc.

      • Marian zice:

        @egabrielita Stimata doamna …ma simt onorat ca ma treceti in randul sfintilor inca vii deoarece , de regula asta reprezinta somitatile . Aveti dreptate , la capitolul , ” cei saraci cu duhul ” vizati d e dumneavoastra ….ati ” scris adanc ” 😉 ! Din nefericire , spre deosebire de dv.stra eu , chiar nu am timp sa descifrez ” meandrele concretului ” in care ganditi domnia voastra . Fireste ca las asta in seama amicului Teonymus ,ca oricum este mai tanar , pastrand pentru mine doar ” aprecierea ” 😉 🙂 🙂 Respect deosebit in continuare onorata doamna !

      • egabrielita zice:

        si dvs sinteti cu_geta_thor?

      • Marian zice:

        @egabrielita Doamne cata „cultura „, ati auzit pana si de…Thor ! Filmul l-ati vizionat …dupa citirea cartii sau…sunteti pe invers ?!

      • egabrielita zice:

        nu ma intereseaza nici”respectul”nici ironiile dvs. este un penibil deja-vu.cugetati, nu mimati genialitatea !

    • Teonymus zice:

      @egabrielita Tristeţea este un sentiment, nu o „invenţie”. La fel cum e fericirea, la fel e şi tristeţea, cum e împlinirea, aşa şi dezamăgirea, cum e iubirea, aşa şi ura. Toate fac parte din viaţă şi sunt „stări”, nu invenţii.
      Greşiţi total când spuneţi că tristeţea este „răspândită” în rândul celor „săraci cu duhul”. Ironia face că tocmai aceia sunt mai puţini trişti decât ceilalţi. Tristeţea îi „paşte” mai ales pe cei care gândesc prea mult. De pildă, rareori fericirea se „lipeşte” de geniu.

      • egabrielita zice:

        inteleg ca aveti multe probleme si ca va considerati un geniu. tristetea este un concept inventat. starea nu se poate defini, ea se simte, se traieste nu se exploateaza doar de dragul de a primi like-uri.nu ati inteles ce am vrut sa spun cu si despre cei saraci cu duhul, asa ca va las cu fericirile dvs. noapte buna.

      • Teonymus zice:

        Înţelegeţi prost, cum de fapt aţi înţeles şi această cugetare. Nu mă consider un geniu, dar cunosc destule, deşi mai mult din istorie. Doar l-aţi citat pe Eminescu, mie nu mi s-a părut deloc a fi foarte „vesel”.
        Nu am postat această cugetare de dragul de a primi „like-uri”, dovadă că nu s-a bucurat de prea multe aprecieri în comparaţie cu altele. E şi explicabil de ce. Muzica îi dă o „aură” pesimistă şi este într-adevăr mai greu de înţeles. Dar m-am explicat în cele din urmă în secţiunea comentariilor.
        Ştiu foarte bine ce înseamnă „sărac cu duhul”. Probabil dvs. nu ştiţi, de unde şi confuziile voastre.
        De când aţi venit, aţi tot împrăştiat cu ironii şi miştouri şi tot dvs. vă simţiţi victimă. Eu încurajez dezbaterile, dar nu jignirile, ironiile ieftine, bătaia de joc. Pe viitor, vă rog să luaţi în considerare acest aspect!

    • egabrielita zice:

      cind un mitocan are mai multe fetze il lasi sa se manifeste.cind nu-ti poti stapini rautatea te dai geniu cugetathor. cind nu te poti obisnui cu gindul ca fiecare nas isi are nasul si nici ulciorul nu merge de multe ori la apa, incepi sa te comporti ca un mojic. ironia si falsul sentiment de auto-suficienta te face penibil .

  2. egabrielita zice:

    daca „universul interior”iti este trist asta ti se datoreaza suta la suta doar tie si actiunilor tale. uneori e bine sa nu generalizam doar de dragul cuvintelor ci , sa tinem seama de purtatorii de suflete.era parca un poet care spunea : „iubire, ochii tristi cer sa te vada”. deci, tristetea e doar un mod de a manipula inimile care trec prin anumite circumstante.aceasta cugetare are acelasi efect pe care il are un psiholog asupra unui pisoi.

    • Marian zice:

      Ai dreptate stimata „egabrielita ” era parca un poet ” dar …acel poet , n-a spus ” iubire , ochii plansi cer sa te vada ” ci…altceva . Nici o legatura cu….” iubirea ” despre care vorbesti dumneata si cu atat mai putin cu pisoiul , la care se uita psihologul ca la …. un pisoi 😉 .

      • egabrielita zice:

        vai ! ce cultura ai !

      • egabrielita zice:

        14 bloggeri de top „likë this”. doamneeee !!!!!!!!!!!!!!!cred ca ei nici nu citesc, au doar un program de dat like-uri, o fi la schimb.like pt like si ochi pt ochi.

      • Teonymus zice:

        @Egabrielita „14 bloggeri de top “likë this”. doamneeee !!!!!!!!!!!!!!!cred ca ei nici nu citesc, au doar un program de dat like-uri, o fi la schimb.like pt like si ochi pt ochi.”

        Nu este dator nimeni să vă explice de ce îi place ceva. Cum ar fi să râd acum de dvs. şi să vă ironizez că vă place nu ştiu ce autor pe care eu nu-l agreez, sau nu ştiu ce film, mâncare etc.? Vi s-ar părea corect sau m-aţi trage de mânecă în legătură cu cei 7 ani de-acasă?
        Nu aţi înţeles nimic din această „cugetare”, dar tot nu mi-aţi cerut lămuriri. Nu, aţi interpretat cum aţi vrut şi aţi împrăştiat ironii ieftine faţă de mine, faţă de domnul Marian, pentru care am un real respect oricât l-aţi dispreţui dvs. şi chiar faţă de ceilalţi vizitatori când v-aţi legat de „like-ul” lor.
        Am spus-o şi o repet: v-aţi prezentat părerea şi v-o respect, dar nu-mi veniţi cu pretenţia că deţineţi adevărul absolut! Aţi greşit locul!
        Probabil aţi avut o zi proastă şi aţi ales blogul meu ca loc în care să vă descărcaţi frustrările. Păcat…

      • Marian zice:

        @egabrielita Daca dumneata ai un blog al dumitale…da-ne adresa si-ti vom da si dumitale …cate ceva , noi si ailalti 14 bloggari care au dat ” like this ” . Poate doresti sa-ti fie umpluta camara pentru ca…maine poimaine vine toamna si nu strica s-o ai garnisita cu ” cate ceva ” d e la fiecare !

    • Marian zice:

      @egabrielita Traiasca anii de scoala , de experienta a vietii { spre deosebire d e dumneavoastra } si fireste …” sache pe goagal ” vorba lui Marean Vanghelie , „primarul care este ” inca la sectorul 5 😉 !

      • egabrielita zice:

        ironia de mai_dan este punctul forte al unor filozofi de plastilina. deci, dom_nul marian, scutiti-ma de complicatele meandre ale concretului dvs .ce e val ca valu’trece , eu ramin la toate rece.

      • Teonymus zice:

        @egabrielita „ironia de mai_dan este punctul forte al unor filozofi de plastilina.”
        Aceaşi ironie de „mai-dan” am găsit-o şi la dvs. faţă de domnul Marian, faţă de mine şi chiar faţă de vizitatorii care au apreciat această postare. Aşa că vă sfătuiesc să vă vedeţi mai întâi „bârna” din ochiul dvs…

      • egabrielita zice:

        la mine anii de scoala, la dvs anii de skool.

      • Marian zice:

        @egabrielita Opaaaa…l-ai citit pe poetul nepereche ….cata cultura !!! Probabil ca somnul dv.stra zamisleste morti ca….doar aia sant reci la toate !

    • Teonymus zice:

      @egabrielita Vorbiţi de parcă nu aţi fost tristă niciodată. Cică „tristeţea e doar un mod de a manipula inimile care trec prin anumite circumstanţe”. Vorbiţi nonsensuri. Nu ne manipulează nimeni ca să fim trişti. Cel puţin, nu de fiecare dată. De cele mai multe ori, din diverse motive, suntem trişti, pur şi simplu, la fel cum putem fi fericiţi, împliniţi etc. E drept, poţi alunga acest sentiment. Dar a-i nega existenţa este absurd. Coborâţi cu picioarele pe pământ!
      „aceasta cugetare are acelasi efect pe care il are un psiholog asupra unui pisoi”- e părerea dvs. şi v-o respect, dar nu-mi veniţi ca şi cum aţi deţine adevărul absolut!

      • egabrielita zice:

        bine adevarul e la voi! NOAPTE BUNA !asta va va face fericiti, dar ipocrizia razbate prin fiecare fortare.

      • Teonymus zice:

        Nici nu este vorba despre adevăr aici. Prin aceste cugetări nu fac decât să lansez nişte dezbateri, nişte schimburi de idei. Pot să mă înşel? Desigur. Dvs. puteţi? Tot desigur, că nu sunteţi un fel de „supraom” care nu se poate înşela niciodată.
        Dacă aţi fi venit şi mi-aţi fi spus frumos că nu sunteţi de acord cu cuvintele mele şi de ce, nimeni nu v-ar fi criticat (în sens negativ) pentru aceasta. Dar dvs. aţi luat-o de parcă ar fi fost ceva „personal”. Aţi aruncat cu ironii, bătaie de joc, jigniri chiar. E drept, nici domnul Marian nu e uşă de biserică, dar măcar are bun-simţ să nu fie grosolan fără să fie provocat. Ce v-am făcut să mă faceţi „ipocrit”, infatuat, „culegător” de „likeuri”, de atenţie etc.? Nu-mi aduc aminte să vă fi supărat cu ceva. Dacă nu vă place ce scriu, nu o luaţi „personal”, plecaţi şi gata. E mai bine aşa pentru fiecare dintre noi…

  3. egabrielita zice:

    experienta imi spune ca orgoliul celui ce vrea sa produca tristete este infinit mai mare decit tristetea pe care o stirneste.

    • Marian zice:

      @egabrielita Si aici ai dreptate stimata doamna cu amendamentul ca , pana nu dezvalui chiar dumneata despre ce fel de experienta este vorba { experienta de viata …ma cam indoiesc } , tot ce spui pe marginea postarii amicului Teonymus sant doar vorbe de vorbit …. Lasa ca , nici amicul Teonymus n-a excelat in materie de gandire , lansand aceasta ” cugetare ” !

    • Marian zice:

      @gabrielita Era vorba despre…pisica . Iar va aflati intr-o profunda eroare . Mai puneti si dv.stra mana si mai ” cititi niste almanahe ” vorba aceluiasi nemuritor Vanghelie !

  4. Marian zice:

    Onorabile…chiar daca-i vorba despre o licenta poetica….Universul nu poate fi trist ! Ceea ce facem noi oamenii in acest Univers { chiar in Universul nostru marunt } , poate semana tristete in Universul fiecaruia dintre noi dar , Universul luat ca atare , este la fel de maretz ca si cel care l-a construit , atunci cand l-a construit…ca sti ca aici avem disensiuni referitoare la perioada 😡 . Nu-ti mai spun Numele Lui deoarece ….merg la pariu ca-L sti si singur 😉 .

    • egabrielita zice:

      dom_NUL MARIAN,bine ca excelati dumneavoastra .

      • Marian zice:

        @egabrielita Va multumesc preaplecat onorata doamna , pana acum ma obisnuisem sa fiu considerat numarul 1 ! Acum datorita dv.stra si experientei dv.stra d e viata { nu in ultimul rand al culturii dv.stra stralucit….oare 😉 ? } ma voi considera ….nr. 0 { nula in bulgareste inseamna si cifra zero deci…ceva infinit mai bun decat 1 deoarece , fara 0 { nul } nu poate exista matematica moderna…de la Arhimede incoace 😉 ! Daca mi-am luat libertatea de a raspunde unui comentariu rautacios a fost , nu de dragul amicului Teonymus cum v-ati putea inchipui si nici macar pentru a va contrazice de dragul contrazicerii ci….pentru ca , purtati acelasi nume cu al nepoatei mele ce a inplinit acum doua luni frumoasa varsta de …sase ani . Felicitari amandoura si LA MULTI ANI !!! 😉

    • egabrielita zice:

      gindesti ca ala cu pioneza intre…

      • Marian zice:

        @egabrielita Gandesc ca ala c-o musca-n ….” tender ” si pentru ca ” musca ” trebuia sa poarte un nume o voi numii ….EGABRIELITA ! Spuneti-le va rog parintilor dv.stra ca….mi-este rusine de rusinea lor .

    • Teonymus zice:

      @Marian Deci să vă explic ce am vrut să spun atunci când am zis: „Viaţa este un surâs al unui univers trist”. Nici dvs., nici doamna Egabrielita nu aţi înţeles unde vreau să „bat”. Măcar dvs. aţi avut bunăvoinţă faţă de mine şi nu „mi-aţi sărit în cap”, aşa cum a ales să facă această doamnă. În fine…
      Aşa este, e vorba despre o „licenţă poetică”. Am vrut să spun că viaţa este cea care dă culoare acestui univers. Priviţi luna, orice planetă vreţi şi caracterizaţi-le în comparaţie cu Pământul. Nu-i aşa că par „triste”? Toate pustii, fără nici o vietate în ele. În schimb, aici pe pământ e altfel, vezi plante, vezi animale, vezi oameni, vezi „viaţă”.
      Fără viaţă, universul ar fi „trist”, tăcut, lipsit de farmec. Asta am vrut să spun şi e părerea mea, eu vorbesc în numele meu, că de aia e şi blog personal…

      • Marian zice:

        Onorabile…eu mi-am exprimat parerea plecand de la perceptul biblic care spune ca : tot ceea ce a fost creat de Dumnezeu este PERFECT Gen 1/31 . Nu pot crede nici macar o clipa ca Marele Maestru ar fi creat un Univers ” trist , tacut , lipsit d e farmec ” la care viata sa fie doar ceva adiacent dar necesar . Dumnezeu a creeat Universul special pentru viata ….special pentru viata oricare ar fi acea forma d e viata . Au trecut azi pe la mine niste ” martori ” care { nestiind cu cine au de-a face } mi-au predicat din perceptele lor pe marginea Bibliei .Mi-au dat aia si niste carti , din ele ” m-am inspirat ” 😉 pentru a comenta asupra postarii dumitale care , nu-i rea dar , este prea pesimista din punctul meu d e vedere . Iar cu ” doamna ” egabrielita a fost ca si cum eu Karpov asi fi jucat o partida de impins lemne cu ….nea Gica din coltul strazii . Amuzanta pana la un punct insa….cred ca , la varsta pe care-o declara in acte cel putin ….trebuiesc scazuti niste ani : aia de-acasa 😉 . Sa nu uit onorabile : AI VAZUT CUM AM SARIT SA-TI IAU APARAREA DUMITALE SI MAI ALES ,POSTARII ACESTEA 😉 ?

      • Teonymus zice:

        Universul a fost creat de la început pentru şi cu viaţă. În primul rând, Dumnezeu este viaţă. Aşa că, din punct de vedere biblic, nu se poate concepe un univers fără viaţă.
        Ceea ce am spus aici a fost doar un „exerciţiu” de dragul artei. Pur şi simplu, am încercat să-mi imaginez cum ar fi universul fără viaţă. Atât. Nu are sens să se meargă mai departe, fiindcă după cum am spus mai sus, nu a existat şi nici nu va exista vreodată un univers fără viaţă.
        Chiar vă mulţumesc că în ciuda „înţepăturilor” doamnei Egabrielita, aţi păstrat un nivel de decenţă încât să nu fie necesar să vă moderez comentariile. Totuşi, v-aş ruga şi pe dvs. şi pe doamna Egabrielita să încetaţi cu aceste ironii. Nu se merită! 🙂

      • Marian zice:

        Ai dreptate prietene : „nu s e merita ” si mai ales….NU MERITA 😡 ! Tocmai mi-am adus aminte de ce scrie la Matei 7/6 deci…. AI MARE DREPTATE 😉 !

      • Teonymus zice:

        Eu nu merg atât de departe. Urmărind schimbul vostru de replici, am rămas la Matei 7:5. 🙂
        Lăsaţi-o pe doamna Egabrielita. Probabil o fi având o zi mai proastă şi a ales să se descarce pe noi. Măcar dacă ar fi mers această „strategie”. Dar mai mult ca sigur efectul a fost invers celui urmărit.
        Ca să nu creadă ceilalţi vizitatori că aş fi prea aspru cu dumneaei şi cu dvs. mai puţin, doamna Egabrielita a încercat încă de la început să ne provoace pe fiecare. A început cu dvs., a continuat cu mine şi chiar cu vizitatorii care au apreciat această „cugetare”, ceea ce a fost foarte urât din partea dumneaei…

      • Marian zice:

        Si cine-i cel ce trebuie sa-si scoata ” barna ” onorabile dintre mine si….doamna in cauza ? Putea foarte bine s a provoace ca …nu-i bai dar ” s-o stim si noi ” 😉 . Problema este ca , mie nu mi s-a parut asa cum foarte elegant prezinti dumneata lucrurile ci….o chestie care aducea mai curand a bataie d e joc . Poti face asta , cu conditia sa te bazezi pe ceva iar domnia sa din pacate ….ai vazut si dumneata singurel . Si ce , daca a avut o zi mai nasoala …trebuie sa-si verse necazurile pe mine ? Ai vazut inclusiv matale cat de delicat i-am raspuns deci….

      • Teonymus zice:

        Cât despre bârnă, i-am atras atenţia doamnei Egabrielita în legătură cu acest aspect, după ce am văzut că aruncă cu ironii în dvs. şi vă ia la mişto. Ce-i drept, nici dvs. n-aţi fost „uşă de biserică”, dar din păcate, aveţi dreptate. Şi mie comentariile dumneaei mi s-au părut bătăi de joc. Iar dvs., ca un liber-cugetător ce vă declaraţi, deci nu un creştin, nu aţi întârziat să-i oferiţi răspunsuri pe măsură.
        De ce nu am intervenit? Fiindcă nu am fost „pe fază”. De regulă, duminica o las mai moale cu blogul şi alte activităţi.
        E regretabil, totuşi, că de la o „cugetare” se poate ajunge la acte „necugetate”.

  5. egabrielita zice:

    asa zice si vulpea cind nu ajunge la struguri ca sint acri. asta asa pt a va reaminti ca uneori, inainte de p si b se scrie cu m.strugurii sint acri si nulul e ceva valoros, de la little short arhi incoace

  6. Marian zice:

    😉 OK 🙂 🙂 !

  7. Marian zice:

    Onorabile …sint foarte multumit . Am ” vorbit ” azi pe mess cu baiatul din UK si…daca ala mi-a spus ca-i bine si ca aia sant corecti in plata salariului ca-i bine sanatos si el si nevasta-sa ….eu sunt mai mult decat multumit ! Asta inseamna ca al de sus ….mai tine cont cateodata si de rugaciunile liber cugetatorilor ca mine . In septembrie pleaca si nepotul , ala de si-a bagat picioarele in el de BAC . Daca si astuia ai va ajuta Dumnezeu sa-i mearga macar la fel d e bine ca si astorlalti….Dumnezeu va castiga in mine un prieten . Sa mai vedem , ramane in pronuntare 🙂 .

    • Teonymus zice:

      Mă bucur că aveţi parte de veşti bune de la cei dragi. Să o ţină tot aşa sau, de ce nu, şi mai bine! 🙂

      • Marian zice:

        AMIN PRIETENE , AMIN !!!! Iti doresc o seara de final d e Duminica cat mai placuta si un inceput d e saptamana { mai sunt cateva ore si incepe } cat mai binecuvantat . Aceleasi urari le adresez si ” altora ” ca { ti-am spus in partea ailalta 😉 } , azi sunt generos . Asa sunt eu …un bun crestin 😉 sau cum ar spune Crisego : ERGO SUM QUI SUM !!! Seara buna onorate prieten !

      • Teonymus zice:

        Vă doresc o seară frumoasă!

  8. Dianette zice:

    Nu mai stiu unde am stat noi de vorba cu ploaia… Promisesem insa… sa te-anunt daca… well… yes, m-a vizitat…
    Te asculta, se pare 🙂

Lasă un răspuns

