Cugetare LVIII

Moartea nu pune punct vieţii, ci îi pune două puncte…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Cugetare LVIII

  1. Marian zice:

    Atata vreme cat n-am SIGURANTZA , CERTITUDINEA ca-i asa …prefer sa ma abtin 😉 .

    • Teonymus zice:

      În acest caz, vă aduc aminte de „pariul lui Pascal”: „Dacă crezi în Dumnezeu şi El nu există, n-ai pierdut nimic, dar dacă nu crezi în Dumnezeu şi El există, ai pierdut totul!” 🙂

      • Marian zice:

        Eu n-am inteles din acaesta teorie pascaliana ca vom ” invia in trup ” si-n plus de asta …..este sificient sa mori o singura data ca….nu-ti mai trebuie nimic ! Ti-am mai spus , daca si-n Rai …pe lumea cealalata , in lumea de dincolo o fi la fel ca si aici atunci…non merci 😉 ! Azi , am jucat vreo treizeci …poate chiar treizeci si cinci d e partide de sah . Frate , daca am luat cinci….e mult 😡 ! Ce-nseamna asta ? Pai , asta inseamna , ori ca ala , oponentul meu s-a desteptat devenind mai priceput decat mine ori…ca ma prostesc pe zi ce trece devenind fireste…un jucator mai slab decat el . Paralela ce deriva d e aici : Moartea-i necesara { chiar daca mie personal nu-mi convine nici de frica ;X !!! } , deoarece acest invelis ce retine spiritul , sufletul uman , s e perimeaza in timp si la un moment dat trebuie , fie ca-ti place fie ca nu , sa te-mpaci cu faptul ca , cineva va pune si-un punct pentru a stabilii incheierea ciclului de viata al fiecariu individ . Deci O-NO-RA-BI-LE { sa crape fierea-n dusmani 😉 } , n’oublie pas que tu vas mourir { cum ar spune stimata doamna Melanie pe care-o salut cu mult respect } si ai grije d e ce lasi in urma-ti deoarece…doar amintirea mai ramane de pe urma fiecaruia dintre noi …ca-ti place sau nu !

      • Teonymus zice:

        Odată cu trecerea zecilor sau sutelor de ani, în urma celor mai mulţi dintre noi, care nu vom reuşi să ne individualizăm într-un mod excepţional, nu va mai rămâne nici amintirea. Dar nici nu mai contează dacă eşti creştin. Important e să fii „amintit” în Ceruri! 🙂
        „N’oublie pas que tu vas mourir”, „Memento mori”, sau, ca s-o spun şi pe româneşte, nu uita/adu-ţi aminte că vei muri! Trebuie să avem în vedere mereu această realitate, să nu ne comportăm ca şi cum am trăi veşnic pe acest pământ!

      • Mélanie zice:

        daca l-ai citit pe Pascal: admiratie si respect, Théo…

  2. Mélanie zice:

    a muri = a înceta de-a trai, iar moartea-i unica, singura certitudine pe care o avem toti – muritori de rând, ca ne cheama „Théo”, Bill Gates sau Mélanie… 🙂 n-am nici cea mai vaga teama de neant pen’ca sunt constienta, lucida si realista: suntem „pasageri” pe-aceasta planeta, claditi din materie biodegradabila(sic!) si totu’-i relativ(trecator!)…(danke, Mr Einstein!) 🙂
    * * *
    ah, Théo, esti credincios(crestin) ortodox, catolic sau protestant?… n-am retinut, asa ca te rog sa ma „luminezi”… merci d’avance! 🙂

    • Mélanie zice:

      @”N’oublie pas que tu vas mourir”, “Memento mori” – hahaha! 🙂 gând la gând cu veselie pe drum de dimineata acilea… 🙂 deviza mea de ani:”memento mori, carpe diem et gaudeamus igitur!” 🙂

      • Marian zice:

        @Melanie Nu uita ca vei murii , traieste clipa si…. FI MEREU BUCUROS , INDIFERENT DE VARSTA { asta-i adaugata d e mine 😉 } 🙂 !!! De ” memento mori ” abia de curand sant nevoit sa tin cont 😡 dar , pe celelate doua ….le-am aplicat din plin in viata mea ! Dar , non …. je ne regrete rien , cum spunea saraca [RIP] Edith Piaf , a fost alegerea mea si chiar nu-mi pare rau . Teonymus din pacate , uita ca-i foarte tanar…uita de juvendescum sumus si face ce face , de aduce aminte oamenilor ca…vor muri la un moment dat , parca traieste careva in locul lui !!! Stai linistita ca …nu l-a citit pe Blasse Pascal , n-a avut timp …nu uita ca-i totusi foarte , foarte tanar…..nerusinat d e tanar , cum spunea despre sine Louis de Funes in amintirile sale de tineretze ! Cat despre religia sa , despre congregatia religioasa careia ai apartine…in veci nu vei afla raspunsul de la mutu asta 😡 ! Eu m-am chinuit vreme d e aproape un an de zile sa-l fac sa dea din casa si….lulu : mut ca pestele si secretos ca…aia de la CIA ! Asa incat nu mai astepta ” lumina ” de la el …c-o astepti degeaba si i-ai mai si multumit anticipat 😡 !

    • Teonymus zice:

      @Mélanie „ah, Théo, esti credincios(crestin) ortodox, catolic sau protestant?”

      Răspunsul este simplu: sunt creştin. A mai insistat dl. Marian pe acest subiect, dar fără succes. (Văd că s-a şi plâns mai sus. 😀 ) De ce nu intru în detalii de acest fel? Pentru că nu contează religia, culoarea confesională, ci credinţa probată de fapte.
      Mi-am propus să fiu cât de obiectiv pot şi să încurajez nu îmbrăţişarea unui cult anume, ci cercetarea Bibliei aşa cum este ea, fără ca adevărurile sale să fie „cernute” prin „sita” unor dogme. Biblia nu este un fel de „Critica Raţiunii Pure” a lui Kant, ci este o carte care a fost scrisă în aşa fel încât să fie înţeleasă de orice om, indiferent de pregătire. Este adevărat, ascunde în ea şi destul de multe mistere, are şi cărţi cu caracter profetic, dar mesajul în ceea ce priveşte mântuirea este unul simplu. Am mai discutat despre aceste aspecte aici: https://teonymus.wordpress.com/2013/11/26/de-ce-nu-citesc-crestinii-biblia/
      Fanaticilor şi fundamentaliştilor de orice cult, le transmit un singur mesaj: nici o religie nu deţine „monopolul” asupra mântuirii, mântuirea o dă doar Dumnezeu!

      • Mélanie zice:

        O.K. Théo, nu-s genu’ sa insist, da’ am o intuitie ce rareori ma „înseala” si-am certitudinea 10000%(sic!) ca nu esti de confesiune ortodoxa, catolica sau protestanta… 😉 cele 3 confesiuni ale crestinismului, ca restu’-s secte… respect credinta(religia) semenilor mei, din moment ce nu încearca sa mi-o impuna si/sau sa practice prozelitismu’ la greu, ca: martorii lu’ Iehova si mormonii… da, stiu ca doar crestinismu’ ofera „mântuirea”, caci am urmat studii biblice, aici si-n USA, din pura curiozitate, ca sa nu mor „ignoranta”(LOL!) si-n final am „aterizat” la acelasi „terminus”, undeva între ateism si agnosticism… olé! 🙂

      • Teonymus zice:

        Dacă credeţi că fac parte dintr-o sectă, intuţia vă înşeală 100% ( ceea ce înseamnă că sunt absolut sigur; procentul de 10000 nu întăreşte siguranţa, ci este un „nonsens” 🙂 )
        „cele 3 confesiuni ale crestinismului, ca restu’-s secte”
        Presupun că în confesiunea protestantă aţi inclus şi neoprotestantismul. Nici neoprotestantismul nu e „sectă”.
        În altă ordine de idei, mormonii şi Martorii lui Iehova sunt secte în toată regula, oricât s-ar strădui unii să arate altceva…

      • Marian zice:

        Explica-i desteptule ce-nseamna SECTA { desii , nu ma-ndoiesc ca stie ! } , sa nu-si inchipuie femeia cine stie ce ….” chestii ” 😉

      • Teonymus zice:

        Dumneaei a spus că a urmat studii biblice. Nu cred că e cazul să-i explic ce înseamnă „sectă”…

    • Mélanie zice:

      merci pentru link pe care l-am deschis si citit, plus „ping-pongu'” cu „amistad”(prietenie) si-am avut confirmarea intuitiei mele despre „biserica” ta… 😉 sunt comunicativa si sociabila, însa rezervata si discreta – prin definitie si prin excelenta, I’m serious.
      * * *
      sanatate, bafta si spor în tot ce-ti propui, „Théo”… now and always!

      • Teonymus zice:

        În acea discuţie am admis doar că n-aş fi ortodox. Oricum nu mai era un secret acest aspect.
        Nu ştiu ce v-a spus intuiţia, dar repet: vă înşelaţi dacă credeţi că aş fi adeptul vreunei „secte”.
        În rest, vă urez şi eu numai bine… „now and always”! 🙂

      • Mélanie zice:

        Théo, NU am afirmat(scris) ca faci parte din vreo secta si ai dreptate: sigur ca stiu ce-i „aia”… 🙂 ref la (neo) protestantism, în am prieteni luterani si presbiterieni adorabili, în USA, Canada si Norvegia – de fapt am o „atractie magnetica”(slabiciune) pentru presbiterieni… 🙂

      • Teonymus zice:

        „NU am afirmat(scris) ca faci parte din vreo secta”
        Ba aşa aţi lăsat de înţeles: „am certitudinea 10000%(sic!) ca nu esti de confesiune ortodoxa, catolica sau protestanta… 😉 cele 3 confesiuni ale crestinismului, ca restu’-s secte…”.
        Luteranii şi presbiterienii sunt protestanţi. Cât despre „neoprotestanţi”, aceştia s-au afirmat în România mai ales după cea de-a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Din rândul lor fac parte: penticostalii, baptiştii, creştinii după evanghelie, adventiştii.
        Unii includ în rândul „neoprotestanţilor” şi pe mormoni sau pe „martori”, dar aceştia nu au nimic de a face cu confesiunile amintite mai sus. Sunt pur şi simplu „secte” (contrazic doctrina Trinităţii, „monopolizează” mântuirea etc.).

  3. Marian zice:

    Omule…azi , am fost la biserica din coltul strazii , sa vorbesc cu preotul , despre oficierea unei slujbe de pomenire pentru , mama nevestei { m-a trimes cumnata-mea ca ….” stie ea ca eu le am cu biserica ” 😉 } si pentru alti morti din famile …inclusiv de-ai mei . Cand am intrat in biserica { erau ceva babe si vreo cativa hodorogi dar si ….d-astea mai tinerele , sa faca crestinii sa cada in pacat …cu ochiul sau cu gandul 😡 ! } , parintele Dumitru , ce era in dreptul usilor altarului a ridicat bratzele sus si-a grait cu voce tare : ” – Bun venit in biserica fiu al Satanei ? Inseamna ca sfarsitul lumii este aproape !!! ” Frate am ramas….masca , am ramas ca la dentist { eu care am intotdeauna replica ! } si…n-am stiut daca sa-l injur sau sa plec dracului de-acolo cat mai rapid ca , ” mi-era sa nu patz vrun conflict cu mitocanii ” deoarece , se uitau aia la mine de parca intrasem cu-n ” Ferrari ” pe usa bisericii 😯 ! Chestia asta ti-am povestit-o …apropo de biserica ortodoxa si slujbasii ei iar pentru mine , inca un motiv sa nu-i pot inghitii pe preoti…de orice confesiune religioasa ar tine ei 😡 !!!

    • Teonymus zice:

      Ca şi creştin, primirea de care aţi avut parte m-a lăsat „no comment” şi pe mine… 🙂

      • Marian zice:

        Retzine faptul ca …e pe bune , adica …nu-i snoava 😡 !!! Daca-ti aduci aminte , ti-am povestit mai nu stiu cand despre parintele profesor Galeriu si despre ce le spunea alora de se spovedisera la el . Galeriu { Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pacea Lui } era inclusiv profesor la Institutul Teologic Ortodox …in vreme ce asta este doar preot . Pai daca stia au iesiri din a stea …la ce sa ne asteptam de la …Prea Fericitul Daniel ? Cu popa Dumitru { Cacalau c-asa-i spuneau in tinerete aia care-i cunosteau familia } am mai avut eu niste contre …la o Boboteaza cand intrase asa …sans fason , in curte si-n casa bolborosind niste …vorbe ! L-am dat pe use afara si putin a lipsit sa nu-i iau la bataie si pe el si pe dascalul ce-l insotea , atunci cand l-am auzit ca ma-njurase de mama { fireste c-o cunostea deoarece …cu doar o luna in urma …ai slujise la inmormantare } insa…am preferat sa-l ” trec Dunarea ” si sa-l injur la randu-mi de ma-sa desii…n-o cunosteam 😉 ! Vezi matale , astia-s slujitorii Domnului din Biserica Ortodoxa Romana . D-aia-i respect eu pe pastorii din bisericile { sectele } neo protestante . P-aia-i pot injura cat poftesc …fara ca vreunul dintre ei sa-mi dea replica in aceeasi maniera si-n plus…se mai si roaga pentru mine ! Onorabile…ma retrag sa-i urmaresc p-astia la TV sa vad , care pe care mai porcaieste 😉 , ca sa-i am in vedere atunci cand o fi sa-i votez pe vreunul dintre javrele astea ! Iti urez o seara cat mai placuta in continuare si-o saptamana viitoare cat mai profitabila…in tot ce-ti doresti onorabile . Seara buna si….PLECACIUNE 😉 ONORABILE 🙂 🙂 🙂 !!!

      • Teonymus zice:

        Eu n-aş generaliza conduita slujitorilor bisericii ortodoxe române, fiindcă nu am cercetat lucrurile în detaliu. Dar ortodoxia are destule probleme serioase din acest punct de vedere.
        E trist dacă e adevărat ce aţi spus despre acest preot. Chiar dacă vă cunoştea, dacă nici dvs. nu sunteţi „uşă de biserică”, o astfel de atitudine (mai ales înjurăturile) sunt nedemne pentru un slujitor al lui Dumnezeu.
        „Seara buna si….PLECACIUNE 😉 ONORABILE”.
        Nu mai daţi apă la moară haterilor! 😀 Vă doresc şi eu o seară cât mai frumoasă!

Lasă un răspuns

