Cugetare LX

De cele mai multe ori, cele mai frumoase ciuperci sunt şi otrăvitoare…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Cugetare LX

  1. Marian zice:

    Eu nu-ti caut nod in papura ce-o impletesti insa , ar cam fi trebuit sa afli pana acum in calitatea-ti de traitor ” la tara ” { precum Deparateanu 😉 } ca , cele mai frumoase ciuperci sant INTOTDEAUNA otravitoare . DE EXCEPTIE POSTAREA MUZICALA , FELICITARI , in materie de muzica ai bun gust CAT CUPRINDE SI…..POATE SA DEA SI PE DINAFARA !!!

    • Teonymus zice:

      Eu zic că poţi găsi ciuperci frumoase care să fie şi comestibile, deci, cuvântul „întotdeauna” ar fi fost mai puţin nimerit. Am oscilat între „de cele mai multe ori” şi „uneori” şi am optat pentru cel din urmă. Acum, parcă prima variantă pare mai nimerită, este mai aproape de adevăr şi ilustrează mai bine ideile pe care am vrut să le sugerez: „nu judeca după aparenţe” şi ideea de „ispită” (indiciul pentru ea fiind ascuns în titlul compoziţiei lui Tartini: „Trilul Diavolului” 🙂 ). Însă, nu-i târziu să modific.
      Mulţumesc pentru „feedback”, cum ar zice englezul. 😀

      • Marian zice:

        Frumoase in pozele prezentate de manualul de botanica , dar altfel….palaria sarpelui { aia ca-n poveste , avand acele picatzele albe pe fond rosietic } , trebuie sa ai tendinte suicidare foarte serioase , pentru a servii o tocanitza din tipul ala de ciuperci . Trebuia pastrata prima varianta , era cea mai apropiata d e adevarul stiintific . Nu modifica nimic , lasa asa cum l-ai gandit dumneata . Mai sti , poate ca vei gasii pe careva care sa cada in genunchi ca-n fatza lui Verraccucia . In alta ordine d e idei…pe mine ma ” injurai ” si ma cenzurai la greu pentru pomenirea numelui Satanei dar la Tartini …..ai lasi inclusiv pe Diavol sa-si cante trilul 😉 !

      • Teonymus zice:

        „In alta ordine d e idei…pe mine ma ” injurai ” si ma cenzurai la greu pentru pomenirea numelui Satanei dar la Tartini …..ai lasi inclusiv pe Diavol sa-si cante trilul 😉 !”

        Fiindcă tot ne-am „contrat” la postarea anterioară, eu îmi dau seama că la Tartini este un „act artistic”, la el este vorba despre o metaforă. Asta spre deosebire de „pomenirile” voastre. 😀

  2. Camelia zice:

    După cum şi aparenţele, cele care ne sunt atât de la îndemână,înşelătoare, tot aşa şi gingaşa şi atractiva amanita muscaria, mult iubita ciupercă a copilăriei, pe care o desenam cu drag, pentru că nicio alta nu o întrecea în frumuseţe şi niciun habar n’aveam atunci ce perfidă frumuseţe era cu adevărat, una „ucigătoare”.
    Câteodată asta se potriveşte şi femeilor, nu doar ciupercilor. Glumesc, aşaşiaşa.

  3. lorelad zice:

    Sunt frumoase si otravitoare? priveste-le, nu le manca! vor ramane frumoase! 😉

    • Marian zice:

      @lorelad Ce-nseamna sa fi ecologista …..insa , daca ar fi sa fac o paralela intre comentariul dumitale si cel al ” Cameliei „, nu stiu ce ne-am face noi barbatii , ce s-ar face specia umana daca nu s-ar gasii cate unul care sa nu-si calce pe inima si sa nu-ncerce gustul ” otravii ” respective . Eventual unul precum Teonymus care neavand habar despre cum sa diferentieze o ciuperca comestibila de una toxica lui …. ai par frumoase 😉

      • lorelad zice:

        @Marian
        Cunoasteti o persoana, frumoasa, dar ‘toxica’?
        toxicitatea nu i-a ‘afectat’ frumusetea?

      • Marian zice:

        @lorelad Cum dracu sa nu fi cunoscut , cum sa nu cunosc …inca ? Din nefericire ” toxicitatea ” ei …mi-a afectat frumusetea si tineretea mea 😉 ! Sunt ata d e convins de ceea ce spun incat…pentru a nu ma mai privi in oglinda { de oftica fireste } , merg saptamanal la frizeria lui nea Gica Bebereaza …aia de pe Brancoveanu , aproape de Lamotesti .

      • lorelad zice:

        @ Marian
        :)) asa deci??!!

  4. Camelia zice:

    Cea mai dulce otravă, domnule Marian, cea care te „învaţă” cum să mori din dragoste.

    • Marian zice:

      @Camelia …sa nu te supere comentariile , probabil de cele mai multe ori acide , rautacioase , ale unui tip ce abia d e curand si-a dat seama despre adevarata valoare , despre adevaratul inteles al ” expresiei ” …. NU CREDEAM SA-NVAT A MURI VREODATA ……culmea e ca….incep sa-nvat .

      • Camelia zice:

        Dar nu sunteţi deloc acid şi nici răutăcios, domnule, nu vă iluzionaţi prea tare.Şi sper că mânuiţi şi umorul bine, căci vai ş’amar de-aţi fi vreun neîndemânatic ce s’ar alege.
        Glumeam.Îmi place să mă joc cu şi în cuvinte.
        Iar unde e ceva ca să mă supere, a doua oară nu mă mai întorc, eu nu las prea multe urme în lumea asta virtuală, nu adesea,şi nu pe oriunde, fiinţe puţine locurile în care mă aşez.

      • Marian zice:

        @ Camelia Foarte bine…asezati-va aici !

Lasă un răspuns

