Cugetare LXXII

Nu mă mir că văd oameni căzuţi, mă mir că nu vor să se ridice…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Cugetare LXXII

  1. Marian zice:

    Depinde si pentru ce au ” cazut ” ! Daca au ” cazut ” figurativ si au incercat in pofida tuturor piedicilor sa s e ” ridice ” dar n-au reusit atunci explicatia trebuie cautata in fiecare dintre noi , in atitudine a noastra si abia apoi s a te gandesti…de e-a ” cazut ” ala . Daca a ” cazut ‘ pur si simplu….inseamna ca , fie n-a fost atent pe unde merge , fie l-a doborat moartea , fie-i mort d e beat . Si-n aceste cazuri trebuie s a privim in interiorul sufletului nostru , s a ne c ercetam daca am factut totul pentru ca acei oameni s a nu se-mpiedice si s a cada , sa nu moara in mijlocul strazii sau sa ne s e de-anstamba cazand din cauza bauturii . Pentru c e nu s e ridica ? PENTRU CA NU SE GASEC PEREA MULTI SAMARITENI iar daca totusi s e mai gaseste cate unul , intervine cate-un binevoitor care-i spune : ” lasa-l domnule dracului unde-i cazut ….nu vezi ca-i beat mort ” ? Unii ar dorii sa s e ridice { mai ales cei ” cazuti ” figurativ } dar necazurile , ” PACATELE , zgarcenia , prostia , ” ai fac sa creada ca in cazul lor nu mai exista salvare , nu mai exista nimeni si nimic sa le dea ajutorrul PE CARE NU L-AU CERUT NICIODATA si-atunci prefera sa ramana acolo jos ….unde au ” cazut ” .considerandu-se { pe buna dreptate } singurii vinovati d e soarta lor . Culmea este ca intalnind in viata mea astfel d e oameni …i-am indrumat { pe unii chiar i-am condus ….asa cum la randu-mi si eu am fost condus } la cate-o biserica dar….dupa vreo cateva vizite …foarte putini au fost aceea care ….au urmat in continuare vizitele la acele biserici spre care-i indrumasem , unii….chiar au redevenit oameni de omenie . Astia s-au ridicat , astia n-au dorit sa ramana acolo ….cazuti jos dar….meritul apartine in egala masura lor si celor din biserica ce i-au a scultat , i-au inteles si i-au ajutat sa s e ridice . Mai ti minte ca….te intreba mai nu stiu cand ” cineva ” 😡 : ” Tu pe cati ai ajutat ” ? Raspunsul meu ar fi : ai ajutat pe multi , conditia principala fiind aceea ca aia sa aiba incredere in dumneata si-n cei ce , impreuna cu dumneata au facut pe dracu-n patru pentru ca sa-i ridice din necazurile ce i-au doborat si probabil , nu-n ultimul rand mila lui Dumnezeu ce si-a lasat Duhul sa-i ajute c-altminteri va puteati da si dumneata si intreaga comunitate si cu tenderul d e pamant ca ….nu reuseati ! Unii nu pot sa s e ridice, sub greutatea pacatelor de-i apasa { nu ca le-ar prii grozav d e mult sa stea acolo in mocirla vietii } , altii nu vor s-o faca satui de greutatea vietii mizerabile pe care au ajuns s-o traiasca si….asteapta sfarsitul iar altii….daca mai au o cat d e mica doza de constiinta faptului ca sant d e fapt rodul Creatiunii unei fapturi , atat d e inteligente incat….i-a facut pe ei din ” tarana pamantului si le-a dat Duh d e viata ” AIA FIE S E RIDICA SINGURI SI O IAU D E LA CAPAT EVITAND GRESELILE CE I_AU ADUS IN ACEA STARE , FIE ACCEPTA CU TOATA INIMA DRAGOSTEA SI AJUTORUL FRATESC CE LE ESTE OFERIT DE NISTE OAMENI CE SI-AU FACUT DIN ASTA ….SCOPUL VIETII LOR ! Sa ma ierti si sa nu te mire faptul ca scriu la ora a sta : azi am fost la….chiuretaj 😉 ! Al dracului dintzar de nu mi-a scobit o masea si-a tras de ea de…m-a bagat in toate boalele pamantului , pana a reusit sa ma lase pagubas d e ea ! Fireste ca si eu { c a bun crestin c e ma aflu } i-am scos TOTI mortii din gropi si i-am invitat si pe mambrii familiei sale ….inclusiv pe al sa-mi…..sti matale ce 😉 ! Este d e la sine inteles ca figura a sta am facut-o …..dupa ce-am scapat de-acolo !!! Dracu s e mai duce pe la macelarul ala ca eu personal…..prefer sa stau si fara masele !!!!! O Duminica cat mai placuta-ti doresc deoarece , stiu ca d e regula Duminica …iei pauza de la scrierile pe blog….crestinu’ lu’ peste 😡 !!!!!!!!!!!!!!

    • Teonymus zice:

      Suntem oameni, mai cădem, ne mai ridicăm. Astea fac parte din condiţia/natura noastră. Dar să nu vrei să te ridici, asta este într-adevăr ceva de mirare. Observ că aţi dezvoltat destul de mult acest subiect. Nu-i rău! 🙂
      Ca să nu mă întind şi eu prea mult, în această cugetare mă refeream doar la acei oameni care, metaforic vorbind, au „căzut”, dar care deşi pot să se ridice şi singuri, deşi alţii le întind mâna, pur şi simplu vor să rămână acolo. Incredibil, dar a început să le placă acea „groapă”.
      Asta ar trebui să ne mire, nu că a căzut şi cutare sau cutare. I se poate întâmpla oricui să „cadă”, nimeni nu este perfect, dar asta nu înseamnă că trebuie să şi rămână acolo…

      • Marian zice:

        L-am dezvoltat deoarece …am cunoscut pe cineva ” cazut ” ! Am incercat si pe dracu-n patru cu el pentru a-l ajuta sa s e ” ridice ” dar….DEGEABA a fost toata munca .
        Cand in final am reusit sa-l conduc la o biserica….una aleasa d e el…sa nu zica tipul ca-s al dracului si-l manipulez….aia , enoriasii , credinciosii lu’ peste ….s-au uitat la el ca la ultimul jeg uman { nu ca n-ar fi arartat exact asa dar….totusi } si daca omu a vazut ca nu-l primeste nimeni nici cu bonjour nici macar cu f…..r, s-a lasat pagubas ! Eu mi-am facut datoria , i-am vorbit despre amicul meu de sus ….i-am vorbit despre tat-su amicului , adica despre Dumnezeu si i-am recitat textul d e aur al Bibliei , i-am vorbit de cat d e fericiti vor fi enoriasii bisericii respective , cum vor crapa aia de fericire doar la simpla-i aparitie pe usa comunitatii iar cand l-am a dus acolo …. ” enoriasii ‘….mi-au batut obrazul c-am carat dupa mine un astfel d e specimen . Este adevarat , putzea groaznic a c…t dar….daca omu’ n-avea apa nici d-aia si nici d-ailalta …cu ce dracu sa s e spele ?! Eu l-am adus acolo plin de c…t c-o barba de vreo trei saptamani si-un jeg de ….minim cinci luni , in ideea ca acei membrii ai bisericii , acei CRESTINi se vor simtii mandrii ca vor putea intinde o mana de ajutor unui ….jeg uman . SIncer { sti ca sunt un bun crestin 😉 } l-am adus acolo in acea stare ….tocmai pentru a vedea reactia ” crestinilor ” . Dupa vreo doua saptamani….intalnindu-l iar { era fireste si mai jegos } ….l-am luat d e mana pur si simplu si cu toata impotrivirea-i si l-am dus la acea geamie musulmana de la Pieptanari ….unde l-am dat in grija necredinciosilor….a alora care sant contra lui Isus , a musulmanilor , turci si tatari . Ce-a mai facut de atunci….dracu stie , ultima oara stiu ca se pregatea sa plece la Mecca pe banii comunitatii ….adica in urma cu cateva saptamani . Atentie : era imbracat atat d e curat si mai ales elegant incat eu personal , m-am simtit umilit pentru blue-jeans-ii jerpeliti pe care-i adoptasem la ” addidasi ” !

      • Teonymus zice:

        Interesantă povestirea. Şi recunosc, sunt revoltat. Nu pricep ce fel de evanghelie propovăduiesc unele biserici de se comportă aşa cu cei cărora Hristos ne-a lăsat clar, negru pe alb, cum să ne comportăm.
        Faptul că acel om despre care vorbiţi a găsit mai multă îngăduinţă şi interes la musulmani, este o palmă pentru acea biserică.
        Din nefericire, nu este un caz singular. Vara aceasta am mai auzit o relatare asemănătoare şi încă dintr-o sursă mult mai sigură…

      • Marian zice:

        Teonymusule ….nu-i vrajala , este purul adevar . Muresanu Victor se numea si fusese pana prin ’90 { cand in urma unui accident si-a pierdut un ochi } ceasornicar la fabrica de ceasuri din Arad . Dupa asta nevasta l-a lasat …s-a dus dupa unul mai tanar { intre ei doi era o diferenta d e vreo douazeci si cinci d e ani } copii….nu l-au mai bagat in seama …s-a apucat d e bautura si d e inhalat prenandez { drogul saracului } si-a ajuns cum a ajuns . Daca nu ma crezi ….du-te pe Mitopolit Dosoftei si intereseaza-te…locuia intr-o cocioaba darapanata ….o anexa a fostei uzine Steaua Rosie chiar aproape d e benzinarie .

      • Teonymus zice:

        Vă cred. După cum spuneam, am mai auzit o relatare asemănătoare în ceea ce priveşte primirea în unele biserici „evanghelice” a astfel de oameni. Ca să fiu scurt, m-a şocat să aud că chiar pastorul a coborât de la amvon şi l-a „condus” pe un astfel de om afară. No comment!

      • Marian zice:

        Sti ce-i culmea Teonymusule ? Biserica la care l-am dus era….biserica mea de suflet si constiinta ….adica Biserica Adventista de Ziua a Seaptea ….aia de pe Stefan Hepites !!! Crapam daca-mi spunea cineva contrariul dar…m-am convins ca , nu toti cei ce-si zic ” crestini ” si …” Fii ai lui DUmnezeu ” , nu chiar toti cei ce s e numesc ” ucenici ” ai lui Hristos sau propovaduitori ai Bibliei , merita aceste denumiri . Spui matale ca ” vara asta ai auzit de-o relatare asemanatoare si inca dintr-o sursa mult mai sigura ” !? Pai eu ti-am dat mura-n gura si numele persoanei si adresa ” bisericii ” si…..” adresa ” aluia ! ce ma deranjaza , este doar faptul ca ….necrestinii ….paganii ….tocmai aia sant cei ce i-au intins o mana de ajutor , ridicandu-l de unde era ” cazut ” fireste….cu-n anumit pretz , ca nici aia nu-s totusi cu totii niste samariteni ! ” Pretzul „….tipul a devenit ” inchinator ” al Coranului si-al lui Allah , pierzandu-si definitiv increderea in Dumnezeul nostru . Cine al poate condamna vreodata ????????????

      • Teonymus zice:

        E tristă într-adevăr relatarea voastră. Dar nu numai pentru acel om, ci mai ales pentru noi, creştinii, care de multe ori una spunem şi alta facem…

Lasă un răspuns

