Forrest Gump

Ieri, când vă scriam despre Vasile, mi-am amintit de unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am vizionat până acum. „Forrest Gump” (1994), că despre el este vorba, n-avea cum să lipsească de pe lista recomandărilor cinematografice de pe blog!

Filmul este, fără doar şi poate, o capodoperă a cinematografiei universale. Mi-a plăcut totul la el: regia este impecabilă, scenariul, adaptat după romanul omonim al lui Winston Groom, de excepţie, coloana sonoră, un deliciu, jocul actorilor, memorabil… Tom Hanks mi-a lăsat impresia că rolul lui Forrest Gump, un rol deloc uşor, i-a venit ca o mănuşă. Nu întâmplător a şi fost recompensat cu un premiu Oscar pentru prestaţia din acest film.

Dar „Forrest Gump” este mai mult decât un roman, mai mult decât un film. Poate fi folosit lejer ca material didactic la cursurile de psihologie din şcoli şi universităţi. Şi asta pentru că ilustrează atât de frumos o categorie de oameni: a acelora săraci cu duhul.

Am învăţat multe din acest film, dar m-a lăsat şi cu o „dilemă” pe care am întâlnit-o deseori şi în viaţa cotidiană:

N-am văzut niciodată pe cineva să râdă de un om fiindcă se află într-un scaun cu rotile, că nu poate să vadă sau pentru că are orice alt handicap în afara celor ce ţin exclusiv de sfera mentală. Dar am văzut de atâtea ori pe unii distrându-se pe seama altora doar fiindcă nu le „mergea” mintea la fel de bine. De ce se întâmplă asta? De ce astfel de oameni sunt deseori o ţintă a ironiilor, miştourilor, bătăii de joc? Ca şi orbii, şi ologii, şi surzii etc. şi aceştia au tot un handicap, o dizabilitate de o gravitate mai mică sau mai mare. Doar fiindcă la ei problemele s-au întâmplat să fie la cap, asta li se pare unora ceva „amuzant”!

Tind să cred că se întâmplă aşa pentru că „inteligenţii” miştocari au şi ei un „handicap” ce ţine de sfera imaginaţiei. Din fericire însă, un astfel de „handicap” nu este iremediabil. Iar „Forrest Gump” este un bun „medicament” din acest punct de vedere…

Vizionare plăcută!

Acest articol a fost publicat în Filme și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Forrest Gump

  1. Catalina zice:

    Interesant filmul. Multumesc de recomandare! 🙂

  2. lorelad zice:

    Forrest Gump: ‘Mama spunea mereu ca viata este asemeni unei cutii cu bomboane. Niciodata nu stii ce o sa gasesti inauntru.’ 🙂

Lasă un răspuns

