Ce fel de preşedinte vă doriţi în fruntea României?

Din ’90 şi până acum, alegătorii români au avut de ales mereu „răul cel mai mic”. Doar naivii au fost convinşi ba de Iliescu, ba de Constantinescu sau Băsescu că sunt „buni”, că pot produce „schimbarea”. Şi tot naivii vor fi convinşi acum de Ponta sau Johannis. Sincer, îmi doresc ca acela care va câştiga alegerile de duminică să mă contrazică prin mandatul său, dar tare mă îndoiesc că se va întâmpla acest lucru…

Dar cum ar trebui să fie cineva ca să convingă şi pe cei mai sceptici? Pe tine personal, drag cititor, ce fel de preşedinte te-ar reprezenta ca cetăţean, dar şi ca om?

Am fost curios să aflu dacă şi cetăţenii altor state sunt la fel de nemulţumiţi de conducătorii lor, la fel cum am fost noi până acum. Am privit la SUA, la ruşi, la francezi, dar am ajuns apoi şi la sud-americani. Nu mă aşteptam să descopăr tocmai în Uruguay un tip de preşedinte care ar reuşi să mă convingă şi pe mine, „scepticul”…

ax2DxGY_700b_v2

Domnul de mai sus se numeşte Jose Mujica şi este cel mai sărac preşedinte din lume. Şi asta nu pentru că în Uruguay funcţia de şef al statului ar fi slab remunerată, ci pentru că a hotărât să doneze 90% din salariul său de 12000 dolari în scopuri caritabile. A apăstrat pentru el doar o sumă comparabilă cu salariul mediu brut în Uruguay. Întrebat de ce procedează astfel, a răspuns că lui îi ajunge atât şi că sunt atâţia cetăţeni care trăiesc cu mult mai puţin. Apoi, cum ar reuşi el să reprezinte interesele majorităţii, în condiţiile în care majoritatea sunt săraci, iar el ar fi bogat?

De aceea a refuzat şi locuinţa luxoasă pusă la dispoziţia liderilor statului Uruguay, ci a preferat să locuiască la ferma soţiei sale, pe o stradă neasfaltată, aflată la periferia capitalei Montevideo. Acolo trăieşte ca un simplu cetăţean. Îşi agaţă rufele în afara casei sărăcăcioase, bea apă dintr-o fântână din curte…

Farm-House-550              Sursă foto

În 2010, declaraţia sa de avere conţinea numai un Volkswagen Beetle din 1987, în valoare de 1800 de dolari. Atât!

_78833625_78833624Sursă foto

Incredibil, nu-i aşa?

„Mi se spune că sunt cel mai sărac preşedinte, dar nu mă simt sărac. Săraci sunt cei care ţin cu dinţii de un stil de viaţă luxos şi care vor tot timpul mai mult şi tot mai mult”.

„Este o chestiune de libertate. Dacă nu ţii la lucrurile materiale, nici nu trebuie să munceşti ca un sclav şi, prin urmare, ai mai mult timp pentru tine”.

Imaginaţi-vă ce s-ar întâmpla cu această planetă dacă toţi indienii, de exemplu, ar avea acelaşi număr de maşini în gospodării ca germanii? Cu cât oxigen am rămâne?”.

Ce poţi să mai spui când vezi oameni cu o aşa filosofie de viaţă?

E drept, ca preşedinte, Jose Mujica a luat şi câteva măsuri controversate (nu s-a opus legalizării avortului, susţine legalizarea canabisului). Poate că mandatul său n-a fost atât de eficient pe cât şi-a dorit poporul. Dar asta nu mă împiedică să-l admir pentru viaţa cumpătată pe care o trăieşte, o viaţă în care vorbele sunt confirmate de fapte. Asta într-o lume în care politica este plină de oportunişti, ipocriţi, corupţi şi demagogi…

În concluzie, un preşedinte cu astfel de principii sănătoase îmi doresc eu în fruntea ţării noastre. Dar voi?

Acest articol a fost publicat în Viaţă și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Ce fel de preşedinte vă doriţi în fruntea României?

  1. Eu votez pentru ”unire in spirit si-n simtire”.
    Pentru dragoste frateasca, de neam si de tara, pentru constiinta unor radacini de adanca spiritualitate, pline de incredere in OM si DumneZEU, pe care ni le-au lasat mostenire si pe care Acum le vom scoate la Lumina! Cu Puterea CREDINTEI si a BUCURIEI!

    • Teonymus zice:

      Întrebarea era ce fel de preşedinte vă doriţi în fruntea României, nu pentru cine votaţi duminică. Nu mi-am propus să ne oprim doar la cele două opţiuni pe care le avem acum. Vroiam o viziune mai amplă, să vorbim la modul general: ce fel de persoane am vrea să ne reprezinte în fruntea ţării? Ce calităţi ar trebui să aibă?
      În orice caz, respect răspunsul vostru…

  2. lorelad zice:

    Teo, e dificil sa faci o caracterizare ampla si un astfel de om sa existe…si sa devina presedintele Romaniei. 🙂

    Ce cred eu ca e important?

    Ca misiunea, viziunea si valorile unui presedinte sa fie concentrate pe binele si prosperitatea poporului sau, libertate si pace.
    Sa fie un om integru, inteligent, bun comunicator.
    Si lista ar putea continua…

    Maine, votam!

    • Teonymus zice:

      Fiindcă tot suntem în preajma alegerilor, am propus un exerciţiu de imaginaţie. Doar un exerciţiu nevinovat 🙂 , pentru că ai dreptate: doar în Utopia oamenii se pot bucura de un conducător care să întrunească toate calităţile. Aici, în realitate, ar cam trebui să ne mulţumim dacă le întruneşte măcar pe câteva.
      Am reţinut răspunsul tău. Şi da, trebuie să cobor cu picioarele pe pământ. Nu de alta, dar îmi fac sânge rău degeaba 🙂 , pentru că mâine sunt nevoit să aleg între doi candidaţi care nu sunt aşa cum mi-aş fi dorit să fie un viitor preşedinte al României…

Lasă un răspuns

