Medicul ca sinonim al cuvântului erou

Mama şi-ar fi dorit să devin medic. Dar eu am respins această idee din start. De ce? Pentru că-mi lipseşte vocaţia de doctor. Pur şi simplu, nu mă pot imagina în postura celor care-şi petrec viaţa în spitale, înconjuraţi mereu de bolnavi, de suferinţă. Nu mă pot imagina în locul celor care trebuie să dea veşti proaste pacienţilor, care n-au „voie” să greşească, pentru că cea mai mică eroare a lor poate să ducă, uneori, chiar la moartea bolnavului, sau care trebuie să se resemneze cu gândul că „nu se mai poate face nimic” oricât de mult li se cere ajutorul…

Eu nu mă pot imagina astfel, pe când alţii tocmai la asta visează, să trăiască în spitale, înconjuraţi de pacienţi. Unii dintre ei chiar şi-au îndeplinit acest vis şi asta după cel puţin 9-10 ani de sacrificii. Repet, cel puţin 9-10 ani de sacrificii! Nimeni nu ajunge doctor absolvind o facultate la „fără frecvenţă”, ci una dintre cele mai grele facultăţi, urmată apoi şi de anii de rezidenţiat… Şi după ce au ajuns medici, ce credeţi, au putut să se bucure, în sfârşit, de roadele muncii lor?

După părerea mea, a fi doctor în România, dar un doctor bun şi incoruptibil, este un act de eroism. Alte state se asigură că medicii lor sunt foarte bine plătiţi, pentru ca să-şi poată face treaba în linişte, fără a fi apăsaţi de griji financiare. Nu este cazul ţării noastre…

Stau şi mă gândesc cum e să ştii că nu poţi să plăteşti ratele la casă, de exemplu, şi cu toate acestea, să nu-ţi tremure mâna când efectuezi o operaţie pe cord deschis… Cum e să ştii că eşti înglodat în datorii şi, cu toate acestea, să nu-ţi tremure mâna când faci o operaţie pe creier… De aşa ceva poate fi capabil doar un erou!

La noi, nu numai că serviciile medicilor nu sunt remunerate aşa cum ar trebui, dar statul îi mai şi ucide pe unii dintre ei. Ieri, un alt elicopter SMURD s-a prăbuşit, producând moartea tuturor celor patru pasageri. Asta după ce la începutul acestui an a avut loc tragedia din Apuseni, iar luna trecută s-a mai prăbuşit un elicopter la Sibiu, de data aceasta cu militari…

646x404Victimele tragediei de pe lacul Siutghiol: cadrele medicale SMURD Laura Viziru şi Gabriela Camelia Harton, copilotul Ginel Claudiu Crăcănel şi pilotul Petre Corneliu Cătuneanu, sursă foto

Potrivit martorilor, şi în acest caz a durat destul de mult timp până când echipajele de intervenţie au ajuns la faţa locului… Oare câţi oameni mai trebuie să moară ca să fie luate nişte măsuri efective? Nu pot să concep cum în era sateliţilor care înconjoară pământul, a GPS-ului, a atâtor invenţii care n-a lăsat neexplorată nici măcar o părticică din planeta Pământ, instituţiile responsabile mai orbecăiesc încă în căutarea locului accidentelor!

Tocmai am urmărit o înregistrare postată Aici, în care cineva din echipajul acelui elicopter cere ajutor martorilor aflaţi la mal, spunând că nu mai rezistă… Aşa că voi încheia. Nu mai sunt cuvinte de spus…

Acest articol a fost publicat în Meditaţii, Viaţă și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Medicul ca sinonim al cuvântului erou

  1. lorelad zice:

    In astfel de situatii dramatice, te intrebi: de ce oameni plini de iubire pentru semenii lor platesc cu viata? de ce nu se intampla ca dragostea lor sa deschida cerul si sa fie salvati la randul lor?
    ce avem de invatat? de ce asa?
    Interventia, in acest caz, necesita maxim 20′ pentru a exista sanse de salvare in apa rece a lacului pentru oameni raniti.
    Suntem tristi si neputinciosi in fata acestor sacrificii. Dragostea si implicit sacrificiul ne pot coplesi pana la …durere, suferinta,…minus infinit.
    Eroilor SMURD recunostinta si dragostea noastra. Odihneasca-se in pace sufletele lor!

    • Teonymus zice:

      „In astfel de situatii dramatice, te intrebi: de ce oameni plini de iubire pentru semenii lor platesc cu viata? de ce nu se intampla ca dragostea lor sa deschida cerul si sa fie salvati la randul lor?
      ce avem de invatat? de ce asa?”
      Şi eu mi-am pus de multe ori astfel de întrebări, iar răspunsul pe care l-am găsit, l-am postat Aici: Sunt oameni atât de buni încât nici măcar Paradisul nu mai are răbdare să-i aştepte. De aceea sunt luaţi dintre noi atât de prematur…
      Dragostea unor astfel de persoane chiar deschide cerul, unde sunt primiţi şi deci „salvaţi” pentru totdeauna de suferinţă, ură, nedreptate, doar că noi, cei care rămânem aici, pe Pământ, nu vedem asta.
      Ca şi creştin, aşa îmi explic de ce mor prematur oameni plini de iubire…

  2. lorelad zice:

    Eroilor SMURD, recunostinta si dragostea noastra. Odihneasca-se in pace!

Lasă un răspuns

