Cugetare CI

Glasul iubirii este atât de puternic încât până şi surzii îl pot auzi, chipul ei atât de luminos încât până şi orbii îl pot vedea, limbajul ei atât de simplu încât până şi muţii îl pot rosti… Iar tu, care nu eşti nici surd, nici orb, nici mut, de ce nu asculţi chemarea dragostei, de ce nu vrei să-i vezi strălucirea şi să vorbeşti limba ei?

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Cugetare CI

  1. Catalina zice:

    Pana la urma, la ce te-ai referit? La dragoste sau iubire? Stiu ca tu faci diferenta intre ele, dar acum le ai pe ambele in citat.

    • Teonymus zice:

      La dragoste, fireşte, deşi unii ar putea să spună că este valabil şi în cazul iubirii ca sentiment doar faţă de o persoană de sex opus. Aşa o fi într-o anumită măsură (mai ales prima parte), dar eu m-am referit aici la dragoste în general. 🙂
      De data aceasta, am ales, deci, să folosesc şi cuvântul „iubire” făcând referire la acel sentiment special multidirecţional, NU doar unidirecţional. Am făcut o excepţie. De ce? Din motive pur „artistice”. Mi s-a părut că sună mai bine „glasul iubirii”. Apoi, am vrut să evit repetiţiile, dat fiind că această „cugetare” nu conţine doar o singură frază precum cele cu care mi-am obişnuit cititorii până acum.
      Pur şi simplu, am simţit că, în felul acesta, acest gând curge mai lin în sufletul cititorului. Tu ce zici? M-am înşelat sau am avut dreptate? 🙂

      • Catalina zice:

        Din motive artistice si pentru a evita sa te repeti, are logica exceptia pe care ai facut-o. Doar ca eu, stiind ca tu faci diferenta intre ele si pentru ca nu aveam cum sa ghicesc ca ai facut o exceptie, am facut ce fac de obicei cand sunt nelamurita cu privire la ceva: intreb. 🙂

      • Teonymus zice:

        Dat fiind faptul că DEX-ul nu face deosebirea pe care o fac eu între ele, mai fac excepţii acolo unde găsesc potrivit. Asta a fost a doua după cea de AICI când, având în vedere că în zicala la care făceam referire atunci este folosit mai ales cuvântul „dragoste”, am preferat şi eu acest cuvânt, deşi vorbeam despre iubire.
        Mai fac astfel de excepţii în scriere, dar asta nu înseamnă că amestec natura celor două. Văd c-ai reţinut faptul că ţin să le deosebesc. 🙂
        E foarte bine că ai întrebat. Acum ai scăpat de nelămuriri şi poţi pătrunde mai bine sensul acestei „cugetări”…

      • Catalina zice:

        Sunt genul de persoana care, de cele mai multe ori, retine detalii din discutiile pe care le are cu cei din jurul ei. 🙂

      • Teonymus zice:

        Şi eu sunt o astfel de persoană. Câtă vreme nu „reţinem” şi acele detalii mai puţin frumoase şi nu plătim poliţe mai târziu din cauza lor, e de bine. 😀

  2. Pingback: Elogiu dragostei divine | Lumea lui Teonymus

Lasă un răspuns

