Cugetare CXV

Eu: Omul bun este ca un diamant, degeaba îl pui sub presiuni, nu faci decât să-l determini să strălucească şi mai tare…
Un chimist: Ai grijă! Prin încălzire îndelungată la o anumită temperatură şi în absenţa oxigenului, diamantul se transformă în grafit. 🙂

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Cugetare CXV

  1. Catalina zice:

    Hopaaa. E prima oara cand aud acest lucru. Nu stiam ca la o anumita temperatura se transforma iar.

    • Teonymus zice:

      O fi diamantul cel mai dur material natural, dar la fel ca toate de pe lumea aceasta, nu este indestructibil (când zic „toate”, mă refer, desigur, doar la lumea materială, nu şi la cele ce ţin de spirit). Din câte am înţeles, grafitul rezultat dintr-un diamant poate deveni iar diamant printr-un proces invers (este vorba despre principiul lui Le Chatelier). Deci, chiar şi de ajunge grafit, asta nu înseamnă sfârşitul pentru acel diamant.
      Oarecum la fel stau lucrurile şi cu noi, oamenii: de îşi pierde strălucirea de altădată şi ajunge „grafit”, omul poate s-o recapete printr-un sincer „proces invers”.
      Dar cred că am mers deja prea departe cu comparaţia. 😀

      • Catalina zice:

        Este interesant. Am aflat lucruri noi. 🙂

      • Marian zice:

        Bine desteptule dar ….te-ai gandit fie macar si-o secunda la faptul ca , fara prelucrare , pentru majoritatea oamenilor neavizati , diamantele pot fi ….niste ” sticle ” oarecare ? Grafitul in schimb…chiar si neprelucrat este mai valoros decat diamantul deoarece SCRIE , deoarece cu ajutorul sau , transpunem cuvinte pe hartie !!! Fireste ca , in locul unei bare d e opt sau zece kg. d e grafit mi-asi dorii cateva diamante de…. 😉 cateva zeci d e carate { Ajuta-mi Doamne !!!!!!! } dar , asta tine doar de ….ideea de economie ca doar , oameni suntem si avem necesitati 🙂 .

      • Teonymus zice:

        Este adevărat că trebuie să fii un cunoscător ca să-ţi dai seama că o oarecare „piatră” este, de fapt, un diamant neşlefuit. Aşa, şi? Asta contrazice „cugetarea” mea? Nu cred.
        Aveţi dreptate, grafitul şi alte materiale naturale chiar banale pentru unii dintre noi pot fi mai „utile” decât diamantele. Aveţi în vedere însă că valoarea diamantului este dată de raritate şi frumuseţe, nicidecum de „utilitate”. Cu alte cuvinte, pentru că materialele naturale ca grafitul sau altele se găsesc mult mai uşor, aşa se explică de ce diamantele sunt atât de scumpe. Mai adăugaţi aici factorul frumuseţii, pentru că diamantele sunt, într-adevăr, plăcute ochiului şi cred că aveţi suficiente motive pentru a prefera diamantele în detrimentul grafitului, aşa cum aţi şi admis, de fapt, în finalul comentariului vostru. 🙂
        Desigur, când am zis „utilitate”, mă refeream doar la diamantele nestemate- adică bijuterii, fiindcă diamantele mai sunt folosite şi în industrie (abraziv, instrumente de tăiat sau găurit, electronică etc.) sau medicină (chirurgie).
        Văd că aţi sfătuit-o pe Cătălina să afle lucruri noi despre diamante în altă parte, fiindcă eu nu ştiu ce spun. 🙂 Este drept, nu sunt „expert” în diamante, dar mi-am făcut, cât de cât, temele înainte să scriu pe blog această cugetare…

    • Marian zice:

      @Catalina Nu te lua dupa ce spune Teonymus ca…nu stie ce spune !!!!

      • Marian zice:

        Glumeam frate …ce te-ai basicat asa….sans fason ?

      • Teonymus zice:

        Nu m-am „băşicat”. Doar că uneori, din felul in care scrieţi (in comentariul scris Cătălinei, de pildă, au lipsit emoticoanele) e greu să-şi dea seama omul dacă glumiţi sau vorbiţi serios. 🙂

  2. lorelad zice:

    adica ‘destul este destul’! 🙂

Lasă un răspuns

