Cugetare CXVII: matematica vieţii

Viaţa este o sumă de trăiri din care doar câteva fac diferenţa, în care câtul împărţirii lor face mai puţin decât împărţirea înseşi, iar ceea ce contează cu adevărat în cele din urmă este produsul lor final, adică ce fel de oameni vom fi când vom părăsi această lume…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Cugetare CXVII: matematica vieţii

  1. lorelad zice:

    Si matematica poate fi o sursa de inspiratie.

  2. lorelad zice:

    Ion Barbu
    Umanizare

    Castelul tau de ghiata l-am cunoscut gindire:
    Sub tristele-i arcade mult timp am ratacit
    De noi rasfringeri dornic, dar nicio oglindire,
    In stinsele cristale ce-ascunzi, nu mi-a vorbit.

    Am parasit in urma grandoarea ta polara
    Si-am mers, si-am mers spre caldul pamint de miazazi,
    Si sub un pilc de arbori stufosi, in fapt de seara,
    Cararea mea, surprinsa de umbra, se opri.

    Sub acel pilc de arbori salbateci, in amurg,
    mi-ai aparut – sub chipuri necunoscute mie,
    Cum nu erai acolo, in frigurosul burg,
    Tu, muzica a formei in zbor, Euritmie!

    Sub infloritii arbori, sub ochiul meu uimit,
    Te-ai resorbit in sunet, in linie, culoare,
    Te-ai revarsat in lucruri, cum in eternul mit
    Se revarsa divinul in luturi pieritoare.

    O, cum intregul suflet, al meu, ar fi voit
    Cu cercul undei tale prelungi sa se dilate,
    Sa spintece vazduhul si – larg si inmiit –
    Sa simta ca vibraza in lumi nenumarate…

    Si-n acel fapt de seara, uitindu-ma spre Nord,
    In ceasul cind penumbra la orizont descreste
    Iar seara intirzie un somnolent acord,
    Mi s-a parut ca domul de ghiata se topeste.

    • Teonymus zice:

      Frumoase versuri… 🙂

    • Marian zice:

      @lorelad Daca l-ai fi invatzat vreo doi ani pe Dan Barbilian { Ion Barbu } sa vezi cum te-ai fi ferit ca de dracu de el si poeziile sale ! ” Riga Kripto si lapona Enigel ” ….mi-a mancat zilele deoarece , din pricina acestei poezii am picat intr-a a XI-a .

      • lorelad zice:

        Riga Crypto si Lapona Enigel, frumoasa poezie!
        ‘Dupa melci’ e mai greoaie.
        Nu prea am citit Ion Barbu, nu rezonez cu multe din poeziile sale. Sunt cateva care imi plac.

Lasă un răspuns

