Cugetare VII

Întregul univers este o orchestră sub bagheta Marelui Dirijor. Numai omul este atât de încăpăţânat încât de multe ori cântă după ureche…

Acest articol a fost publicat în Aforisme, maxime şi cugetări și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Cugetare VII

  1. Marian zice:

    Ai dreptate , omul este atat de incapatanat incat ” canta dupa ureche ” dar si cand invata sa cante …” muzica sa este spre desfatarea ingerilor si slava Creatorului ” , dupa cum spunea Frederick al II-lea al Prussiei , vorbind despre muzica lui Bach !

  2. Marian zice:

    Chiar credeai ca iar nu voi spune nimic ? 🙂 Daca muzica interpretata de o orchestra suna aiurea , amestecandu-se sunetele instrumentelor sau eventual sunetele fiind false sau intrarile gresite …de vina nu pot fi decat : interpretii , membrii orchestrei respective sau….dirijorul ! Membrii orchestrei au dovedit ca pot fi profesionisti { chiar dumneata laudai mai zilele trecute omul pentru spiritul sau inventiv , pentru inteligenta-i stralucita } dar …. ” dirijorul ” ? Deci , ma-ntreb …oare n-au unii dreptate atunci cand incep sa-si puna intrebari referitoare la EL ? Oare n-au unii dreptate atunci cand incep sa-si puna intrebari referitoare la….mai multi tipi avand inteligenta supra pamanteasca veniti evident ” din afara ” …ce poate ne-au creat si in mod sigur ne-au ajutat sa devenim ceea ce am devenit ? Ma refer la acea chestie cu dezvoltarea exploziva a stiintei si tenicii despre care ….tot dumneata vorbeai mai zilele trecute onorate Teonymus . 😎

    • Teonymus zice:

      Nu e de vină „Dirijorul”, cu ce e de vină El dacă noi nu vrem să ascultăm? Priviţi şi dvs. universul, totul este într-o ordine perfectă. Dacă ceva ar devia de la cursul lui obişnuit, dacă o „rotiţă” nu ar mai funcţiona, s-ar transforma totul în haos. Numai omul, singurul care are libertatea de a alege, alege „să cânte după ureche” şi această alegere a lui va avea ca efect până la urmă „haosul”, apocalipsa.
      Dar dacă omul ar fi stat „sub bagheta” divină şi nu ar fi căzut în păcat, ar fi fost altceva. Dar văd că forţez prea mult paralela 😀 .
      Cât despre dezvoltarea tehnologică, despre asta am mai discutat. Consider că Dumnezeu nu i-a dat cap omului degeaba. Îl „duce capul” pe om 🙂 . Aşa se explică descoperirile şi invenţiile care practic ne înconjoară astăzi.
      Deci, consider că cei care îşi pun întrebări în acest sens, au o părere prea proastă despre aptitudinile cu care ne-a înzestrat Dumnezeu 🙂 .

  3. Marian zice:

    Vreau sa ma-ntelegi foarte clar : eu nu urmaresc sa schimb parerile dumitale referitoare la Geneza sau sfinti si Dumnezeu sau sa te fac sa te indoesti de adevarul lor . Ai aceste pareri …foarte bine , sant parerile dumitale si este foarte normal sa le aperi fatza de cei ce nu sant d e acord cu ele . Eu nu fac altceva decat sa-mi expun in fatza unui prieten { chiar si virtual } , parerile pe care le am vis avis de ….parerile sale si nimic in plus ! Considera-le discutii purtate in fatza unei cafele , eventual a unui paharel d e cognac bun sau a unui paharel cu visinata , la o tigara { eu …. ca dumneata nu servesti 😎 ! } , la o partida de sah . Discutii amicale din care AMANDOI AVEM DE INVATAT , indiferent cine castiga respectiva …. partida de sah .

    • Teonymus zice:

      Nu fumez şi nici nu beau, nici alcool nici cafea, cât despre şah, nici cu acesta nu prea mă dau „în vânt”, deci refuz invitaţiile dvs. 😀 .
      Nu sunt deloc habotnic, mă aştept să vă daţi seama de asta, pentru că dacă aş fi habotnic nici nu aţi mai avea cu cine discuta. Că eu cred în anumite valori, asta mă face habotnic? Că dvs. sunteţi liber-cugetător şi credeţi în alte „valori”, asta vă face habotnic? Atunci nu pricep de unde concluzia asta a dvs..

  4. Bursucel zice:

    Destinul… 🙂
    Coloana sonoră perfectă pentru ”cântatul după ureche” la care noi, oamenii, ne pricepem într-atât de bine… 😉

  5. Marian zice:

    Chiar cantata ” dupa ureche ” Simphonia Destinului ” este inaltatoare insa depinde si de instrumentisti si mai ales de dirijor .Eu nu sunt habotnic , dovada inclusiv faptul ca-mi bazez majoritatea interventiilor pe Biblie sau pe interpretarea ei ….asa cum o inteleg eu si care cred ca nici macar pe Dumnezeu nu-l poate deranja . Daca chiar crezi in acele ” valori „…nu-i rau si chiar nu te face habotnic daca , mai ales daca , ai argumente care sa-ti sprijine , presupunand ca ai avea nevoie de asta , ” valorile ” respective .Eu am argumentele d e ” AZI ” dumneata pe cele de ” IERI ” oare cine ne poate impiedica sa nu ajungem la un punct comun cu ajutorul argumentelor respective ? Poate …DRACU desii , chiar nu l-ar avantaja asta !

    • Teonymus zice:

      Despre argumente am discutat foarte mult în secţiunile dedicate veridicităţii Scripturii sau falsităţii teoriei evoluţioniste. Nu le mai repet pentru că nu îşi au locul aici. Şi aceste argumente nu sunt numai de „ieri”, ci şi de „azi” şi de „mâine”. Dvs. vă bazaţi mai mult pe „presupuneri”, mai ales când aţi afirmat despre ajutorul „extraterestru” pe care l-a primit omul (că dvs. nu puteţi concepe ca omul să fi realizat anumite lucruri prin capacităţile cu care a fost înzestrat, acesta nu este un argument), despre creaţia făcută de mai mulţi „creatori”, fiecare cu „culoarea” sa etc.. Pe acestea eu unul nu le pot lua ca argumente.
      Aşa că rămân la părerile mele, iar dvs. la ale voastre.

Lasă un comentariu